четвртак, 24.09.2020, 05:55 -> 05:57
Извор: РТС
Аутор: Драган Милутиновић
Од почетка године погинуло 45 мотоциклиста – брзина и жеља за доказивањем главни узроци
Ова година је фатална за возаче мотоцикала и скутера, а имамо и погинулог на електричном тротинету. Страдало је 45 мотоциклиста – то је годишњи просек, а тек је септембар.
Алармантно је да је и поред два месеца невожње погинуло преко 45 мотоциклиста, кажу стручњаци.
Најчешћи фактор су брзина и жеља за доказивањем. Поред тога многи возе категорије мотоцикала за које немају возачку дозволу, па је и то један од проблема који се јавља у пракси.
Стручњаци понављају да адекватна заштина опрема помаже да се пад са мотоцикла преживи, али она мора бити оригиналана и атестирана.
"Уколико возач мотоцикла из Милана дође да вози у Београду има 23 пута већу шансу да страда у саобраћају у Београду него у Милану", истиче др Владимир Јефтић, предеседник Асоцијације за безбедност мотоциклиста.
У последње време од како је школа почела, кренула је и масовна употреба електричних тротинета и сви би хтели да их возе. За њих је потребна обука и вештина, јер сваког дана у ортопедску болницу на Бањици долазе млади људи, имају поврде које ће трајно оставити последице на њихов ход, па је препорука родитељима да их у школу шаљу само пешице.
"Неке државе су у потпуности забраниле употребу електричних тротинета у јавном саобраћају, таква могућност се не помиње код нас, али се зато води дилема да ли они треба да се крећу коловозима или тротоарима у недостатку бициклистичких стаза", наводи Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Први смртно страдали тротинетиста има само 16 година. Време је да град Београд, где је и највећа концентрација овог превозног средства, под хитно, а не како је најављено до нове године, регулише тротинетима и одреди правила што пре, порука је стручњака и лекара ортопеда који имају пуне руке посла.
Коментари