Дан без аутомобила, шта је потребно да бицикл постане део културе

У свету се обележава Међународни дан без аутомобила. Циљ је да се промовише здрав начин живота – ходање и вожња бицикла – што би допринело и смањењу загађења животне средине. Дан без аутомобила обележен је и у Београду на Ади Циганлији.

Од почетка епидемије многи европски градови уредили су саобраћај тако да су пешаци и бициклисти добили стотине километара нових стаза. У Београду, саобраћај је ипак и даље подређен аутомобилима, а бицикли углавном служе за рекреацију.

Поред недостатка бициклистичких стаза, проблем је и загађен ваздух.

Влада Србије формирала је комисију која се бави кавлитетом ваздуха, одобрене су субвенције за електричне аутомобиле, а најављују се и подстицаји за бицикле.

"Ми смо спремни да следеће године дамо субвенције и за бицикле, само да направимо правила да то буде како треба и да не буде злоупотреба. Да стварамо културу пешачења и културу вожње бицикла, да би се то догодило мора се мењати филозофија урбанизма и начина живљења у великим градовима", изјавио је министар заштите животне средине Горан Триван.

Холандија, на пример, има више бицикала него становника.

"Сматрам да ће за пар година и Србија створити услове да људи могу што више да возе бицикле. Наравно за то је потребно изградити инфраструктуру која је најбитнија. Кад људи буду имали стазе врло радо ће користити бицикл као превозно средство, пре него нешто што загађује ваздух", истакао је Жил Бешор Плух, амбасадор Холандије у Србији.

Идеја обележавања Међународног дана без аутомобила је постојала је за време нафтне кризе седамдесетих година прошлог века, али је та иницијатива покренута тек 1994. године.