Неконтролисано кретање аутобуса чешће у Србији него у окружењу, зашто се то дешава

Несрећа на окретници на Миљаковцу, у којој су недавно повређени путница и возач аутобуса, још један је инцидент који је настао због неконтролисаног кретања аутобуса јавног превоза.

Истрага о овом случају је у току па ће тек по завршетку бити познат конкретан узрок. Слични инциденти догодили су се 2018. године у Миријеву и на Славији. Прошлог пролећа аутобус на линији 20 ударио је у трафику у Устаничкој улици, а на јесен су се сударила два аутобуса.

После серије инцидената до које је дошло због неконтролисаног кретања аутобуса, из саобраћаја је прошле године привремено повучено 25 аутобуса "Ариве" купљених од једне турске компаније.

Аутобуси су после ванредне контроле враћени у саобраћај тако да ибертур односно неконтролисан рад мотора који се у јавности помињао као потенцијални узрочник није потврђен.

Драго Тошић, председник Конзорцијума приватних превозника, каже да је према свим сазнањима произвођача мотора или мењача такав појам готово непознат.

"Ми очекујемо да стручне службе произвођача возила дају коначну реч, али према ономе што ми знамо, такви случајеви се не познају", наглашава Тошић.

Они који се баве јавним превозом, а процедура је, кажу, иста независно од тога да ли се ради о ГСП-у или о конзорцијуму приватних превозника, истичу да није могуће да из гараже изађе неисправно возило јер сваком се по повратку са линије контролишу управљачки и кочиони механизми, гуме и други склопови који могу да утичу на безбедност.

"Возила кад дођу у гаражу преузму их сервисне службе, ураде све провере, упишу у листу евиденције да је све отклоњено и возило је спремно за сутрашњу употребу на линији", објашњава Тошић.

Према његовим речима, приликом озбиљнијих кварова возила се задржавају у сервису и раде се поправке. Неке поправке се раде екстерно, тако да оно што њихове службе не могу да ураде шаљу се у лабораторије где се врше поправке.

Аутобуси једном у шест месеци пролазе званични технички преглед. Свака два месеца се врши интерни технички преглед који се обавља и после поправке већих кварова.

Чињеница је да се код нас овакви инциденти, који понекад имају и трагичне последице, дешавају чешће него у земљама у окружењу. Без прецизног утврђивања да ли је реч о серији грешака возача или је проблем техничке природе, тешко да ће бити предузете све потребне мере како до сличних инцидента не би долазило убудуће.

четвртак, 19. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи