Ко је крив што је поштарина за неке производе са "Алиекспреса" дигнута у небеса

Некада смо наручивали преко "Алиекспреса" зато што је јефтиније. Онда су пошиљке почеле да касне, неке и да не стижу, имали смо разумевања, мислили смо пандемија је. Међутим, да ли је могуће имати разумевање за то што је поштарина неких производа дигнута у небеса и вишеструко премашује њену цену? Кажу да је до тога дошло јер се јефтине пошиљке масовно краду. Ко је крив што смо остали без могућности да пазаримо јефтине ситнице преко "Алиекспреса"?

После објаве Удружења "Ефектива" о кашњењу и нестанку неких пошиљака из Кине, на друштвеној мрежи за кратко време више од хиљаду коментара. Јављали су се грађани који наручену робу нису добили.

Остали су без пакета, али не и без новца. "Алиекспрес" је можда толико и популаран баш зато што штити купце. Уколико роба не стигне у одређеном периоду, враћају новац. Са друге стране, продавац је на губитку.

"Ти продавци из Кине када виде да им већи број пакета једноставно не стиже до купаца, а Алиекспрес купцима врати новац, значи продавац из Кине остане и без робе и без новца, они једноставно кажу – не желимо више да вам испоручујемо или желимо, али путем неке сигурније поште која је самим тим и скупља", каже Дејан Гавриловић из Удружења "Ефектива".

"Велики ризик је трговцима са Алиекспреса да шаљу робу за коју не знају да ће стићи. Ако је просечна вредност неког јединичног артикла пет евра није велики ризик, није велики ризик да пошаљу тај артикал, али они имају десетине хиљада артикала месечно и долазимо до озбиљног финансијског ризика који они не могу да сносе", додаје Иван Танасковић, стручњак за интернет продају.

И тако је за нашу земљу укинуто оно због чега је роба највише наручивана, а то је бесплатна испорука.

"Држава Кина субвенционише извоз самим тим што одређен број испорука у иностранство дотира држава, значи држава Кина субвенционише свој извоз, самим тим запошљава стотине хиљада фирми које су у руралним пределима", истиче Танасковић. 

Пакети почели да стижу 

Још већи проблем могао би да буде то што неки продавци из Кине више уопште неће желети да шаљу робу за Србију. Ипак, после приче о томе у разним медијима, пакети су почели да стижу.

"Последња два дана грађани пријављују да им пакети стижу масовно и то им стижу пакети који су наручивани у различитим временским интервалима, то значи да су негде стајали и неко се сада досетио након целе ове буке и рекао – хајде то сада испоручујте људима да би се тај проблем колико-толико амортизовао", наводи Гавриловић.

У Пошти Србије, која дистрибуира пошиљке купљене преко интернета по информације су нас упутили на званичан сајт где, измђу осталог, пише да су нетачне и неосноване оптужбе да пошиљке са робом купљеном преко интернета нестају у Србији и да је за то одговорна Пошта Србије.

Транспорт је на почетку пандемије био у прекиду, што је изазвало кашњења у испоруци неких међународних пошиљака од три месеца, а сада се ситуација нормализује, такође, пише на сајту. Можда ће све бити јасније када "Алиекспрес" буде Удружењу Ефектива доставо податке о укупном броју наруџбина из Србије и пакета који никада нису стигли до купаца.