Одлазак легенде – корона отерала "џамбо џет" у пензију

Корона је учинла своје – легенда ваздухопловства, авион који је обележио историју, "боинг 747" ускоро ће изаћи из производње. Главни разлог је потражња. Производња тог модела у јулу је пала на свега један примерак месечно, док је ранијих година годишње месечно са производних трака силазило по десетак примерака.

"Боинг 747" први пут полетео је 1969. године, а у флоте ваздухопловних компанија почео је да улази годину касније. До сада су произведена 1.522 примерка, а уз надимак "џамбо џет" био је познат и као "Краљица неба".

Користи га неколико шефова држава, а најпознатији је као Air Force One, авион америчког председника. Међутим, авио-компанијама све је мање занимљив због превелике потрошње горива у односу на новије и економичније моделе.

"Џамбо је обележио једно раздобље и сматра се за најпоузданији дуголинијски авион који је икад направљен. Међутим, због колапса авио-компанија и све мањег обима саобраћаја због коронавируса, мораћемо да га заменимо моделом који ће бити мањег капацитета и мање потрошње", каже Денис Муленбург из "Боинга".

Овај авион је био највећи путнички авион и ту титулу је држао дугих 35 година. Али, исто тако, "Боинг" је учинио свет доступнијим. По први пут се с једног на други крај света могло доћи за непуна 24 сата.

"Боинг 747 више неће летети у САД. Остаће само као прдеседнички авион који у време нуклеарног рата постаје главна команда ваздушних снага САД", истиче Денис Муленбург.

Колика је љубав путника према "боингу 747", показују и последњи летови тог авиона у САД. "Боинг" је у уторак одрадио претпоследњи лет из Сеула за Детроит, а карте су недељама пре лета биле распродане. Ситуација је иста и за последњи лет.