План прве линије метроа пред грађанима

У згради градских секретаријата на јавном увиду је прва линија градског метро од Макишког поља од Аде Хује и даље према Миријеву. Грађани могу чути стручна објашњења или дати примедбу. За сада се највише њих односи на линије, које, како тврде, не пролазе тамо где су заиста потребне, где су факултети, школе, болнице.

Ко уме да чита планове или се сналази у простору, може до петка да сазна све податке о првој линији метроа од Макишког поља до Миријева у згради Градске управе у Улици 27. марта. Бар према нашој анкети грађани би то радо погледали.

Демографске потребе, токови путника, место становања и рада, развој града, све је то сагледано кроз пет великих студија.

Дефинитивно, Макиш је убедљиво најбоље место за депо, односно смештај и поправку возила са све три линије. Ту је и железница за допрему материјала, карго и ранжирни центри, али бити и велики паркинг и окретница за приградске и градске аутобусе. Неће долазити у центар.

"То је укупно 600 полазака или 600 аутобуса, значи 1.200 аутобуса мање ће током дана проћи кроз Савску улицу", каже Славко Кантар, директор предузећа "Београдски метро и воз".

Кроз Макиш ће пролазити и линија градског воза, а све ће подстаћи развој овог дела града. На три метро линије биће 60 до 65 станица, које ће покривати око три и по хиљаде садашњих станица превоза. Где ће бити, близу тржних центара, квартова, саобраћајних чворишта, није метро чаробни штапић, али...

"Веома је важно да покупимо сва преседачка места, тамо где имамо највећу размену путовања да та покријемо метроом. Треба да покријемо насеља и тржне центре", каже Кантар. 

Осим копања у дубину широки су захвати за станице метроа. Понегде 40 пута 70 метара. Градиће се две до две и по године, па не би смеле да изградњом ремете саобраћајне токове и колико год је могуће и животне.

"Имамо пример Бановог брда, где станица не може бити директно испод Пожешке улице, него ћемо изградњу станице померити на ивицу парка, наравно кад се заврши станица, парк ће се вратити", каже Кантар. 

Ако станице баш и не може до стана, факултета, болнице, маркета, метро ће нас приближити преседању. Битно је да се повеже са четири градске линије воза и три приградске: за Младеновац, Лазаревац и однедавно Обреновац. И прва линија метроа и друга од Земуна завршавају у Миријеву. А укрштају на Савском тргу. Зграда Железничке станице биће излаз и улаз. 

Станице су удаљене километар, да би се постигла брзина од 37 километара на сат. Да су упола ближе станице и брзина би била упола мања. А то није метро.