Влада најављује субвенције за електрична возила, а шта је са бициклима

Најављено је да ће Влада Србије до краја фебруара обезбедити услове за субвенционисану куповину електричких и хибридних путничких возила. Стручњаци кажу да би и ослобађање од ПДВ-а било велики корак. Из Новог Сада иницијатива да се субвенционише и куповина елекричних скутера и бицикала.

Скоро све европске земље имају субвенције за хибридна и електрична возила. У богатијим земљама Скандинавије то је чак и половина цене возила, у нашем суседству, у Хрватској, тај фонд годишње износи 10 милиона евра, и то 6.000 евра по електричном и 4.000 по хибридном возилу, али да би се субвенција добила, постоји конкурс.

Код нас, средства постоје, али остаје питање како ће се распоредити.

Неки стручњаци кажу да нам нису потребни електрични аутомобили без инфраструктуре, тачније, пуњача, а неки да треба развијати градски превоз који ће заменити индивудалне вожње.

"Ја сам за системско решење да се направи једна дубинско техничко-технлошка анализа и да се основу реалних могућности свих становника ове земље донесу применљиви прописи који ће направити подробнију слику саобраћајно-транспортног система", каже Славен Тица са Саобраћајног факулета у Београду.

Међутим, купци стрпљиво чекају. Прву бенефицију су добили тиме што не плаћају порез на употребу возила уколико су она хибридна или електрична. То је годишња уштеда од 250 до 2.500 евра коју је држава већ обезбедила.

Рециклажа би многима одговарала 

Стручњаци, међутим, кажу да субвенције треба дати и онима који би возила стара 17 или 18 година заменили новијим.

За сада ту привилегију имају само таксисти са донацијом од 8.000 евра без обзира на то која возила купују. Рециклажа и метода "старо за ново" за већину би биле спас, али и брза забрана увоза аутомобила који су већ еколошки отпад у Европи.

"Треба подићи критеријуме да се не возе више мотори 'евро 3', а са електричним шта буде. Мали смо ми да бисмо се тркали у тој области. Макар да не дозволимо евро 3, 4 и 5 – то би било довољно", каже Милош Васић са Машинског факултета у Београду.

Интересантна је и иницијатива бициклиста из Новог Сада који траже да и њима држава да субвенцију за куповину електричних скутера или бицкала. Они кажу да би тиме добили много јер један добар бицикл кошта и до 2.000 евра, а уопште не загађује животну средину.

број коментара 5 Пошаљи коментар
(уторак, 25. феб 2020, 16:29) - Dejo [нерегистровани]

Rešenje

Rešenje: isključite šporete, zamrzivače, bojlere, računare, mob. telefone.....

(понедељак, 24. феб 2020, 06:37) - anonymous [нерегистровани]

Ona stara

"Ako nemate hleba,onda jedite kolace".

(недеља, 23. феб 2020, 15:32) - Zoki [нерегистровани]

Pdv

Samo vi skinite carinu i porez za hibride, elektricna vozila i skinite akcize za CNG i TNG i to ce biti dovoljno za pocetak.

(недеља, 23. феб 2020, 14:31) - anonymous [нерегистровани]

Kako

Kako to elektricni bicikl ne zagadjuje okolinu? Elektricni bicikl ili skuter se puni elektricnom energijom koja se u Srbiji proizvodi najvecim delom u termoelektranama na ugalj a takve termoelektrane zagadjuju okilinu vise nego automobili sa Euro 3 standardom. Subvencije za el. bicikle je lose jer se direkto podrzava povecanje zagadjenja. Logicnije bi bila subvencija obicnih bicikaka i trotineta. Tu je plus problem reciklaze baterija iz el. bicikala.

(недеља, 23. феб 2020, 14:29) - John [нерегистровани]

Čudo nevidjeno 2

Povlastice za električna vozila za bogati sebi kupuju igračke za veliku decu i doprinesu manjem zagadjenju od 0.3 %. Da se stimulišu hybridi koji su već stara tehnologija. Zašto ? A gde ćemo s tim baterijama kad ostare. To je jeziv otpad. Hibridi u odnosu na benzince nisu toliko efikasniji zbog baterije kao otpada. Treba obavezati proizvođače da moraju da uzimaju baterije nazad nakon kraja životnog veka vozila, e tako imaju smisla. Više struje za električna vozila, više rade termoelektrane ... a one su pravi veliki zagadjivači. Umesto ovoga treba ulagati u rešavanje individualnih ložišta, poboljšanje javnog prevoza i infrastrukture. Prestati pod hitno sa Euro 3 i tako čuvati socijalni mir. Oporezovati jednostavnom formulom ... što više zagadjuje - veći porez ... a ne subvencije jer mi nismo bogata zemlja da bacamo novac na marginalnu grupu bogatih koji mogu da priušte automobile od po 30.000 eur ... zamislite njima još poklanjati novac, besmisleno. Sada ću dati jednu genijalnu ideju Ministrima ako čitaju: država umesto subvencija na marginalne hybride i sl. treba da daje subvencije za uništavanje velikih diesel zagadjivača ... da plati svakom da se samelje krš na otpadu i pretvori u reciklažu. Ta subvencije ima smisla i čisti društvo od zagadjivača, a ne još da taložimo gomile baterija koje će za koju godinu biti prastara tehnologija ... kao stari laptop ili mobilni telefon, gde onda s njima ??? U zemlju i vodu, pa umesto što udišemo otrove, da ih lepo jedemo i pijemo pride ... pitajte Johna ... ja dajem za dobar savet ...