Грађани не треба да "пате" због радова у улици – зашто се то, ипак, дешава

Онима који живе у зони грађевинских радова, којих је све више у Београду, свакодневни живот се често компликује, иако прописи обавезују све који учествују у реализацији тих пројеката да обезбеде алтернативне путеве и за возила и за пешаке.

Грађани се највише жале да је отежано снабдевање продавница и да понекад тешко могу да дођу до улаза своје зграде.

Инвеститор мора да обезбеди одговарајући пројекат, односно план организације саобраћаја, који извођач треба да обезбеди и поштује.

"Пре сваке фазе, извођач радова је дужан да Секретаријату достави пројекат привремене сигнализације и тиме докаже да је омогућио да се саобраћај одвија неометано. Извођач је дужан да сваком улазу у зграду омогући безбедан и неометан приступ током целог извођења радова", рекао је Милош Петровић из Саобраћајног института ЦИП.

Подземни пролаз у Земуну, који је необезбеђен и неосветљен, а једини је пут до кућа неколико стотина грађана, типичан је пример из праксе. Слична је ситуација и поред градилишта код некадашње главне железничке станице.

"Да се раније питала струка, саобраћајци, пројектанти, извођачи радова, да су они синхронизовали своје задатке и активности не би дошло до оваквог загушења и оваквог хаоса у саобраћају који се дешавао ове године", навео је Горан Родић из Грађевинске коморе Србије.

Недовољно квалитетне радне снаге 

Нису одговорни само они који раде на терену, јер се они често срећу са инсталацијама постављеним без прецизних планова.

Осим тога, на тржишту нема довољно квалитетне радне снаге, послове изводе они који понуде најнижу цену, на градилиштима се штеди и то су само неки од разлога због којих радови често касне.

"Локалне самоуправе су број један, оне имају своја комунална предузећа, имају своје инспекцијске службе, имају свој надзор који ангажују, они су ти који то одређују и организују. Они бирају извођаче, на крају крајева. Не може свако да ради", додао је Горан Родић.

Недостатак новца тешко може бити оправдање што се овакви проблеми не решавају, јер је углавном реч о инвестицијама вредним и по неколико десетина милиона евра.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(субота, 22. феб 2020, 14:08) - Goran [нерегистровани]

Eto zasto

Zasto? Pa zbog aljkavosti. Niko ne razmislja o pripremi posla. Vazno je da se posao zbrdadolise a za pre i posle nije vazno. Neozbiljno i neodgovorno.