Правдање трошкова за превоз, шта кажу правници и ревизори

Ових дана запослени у Београду прикупљају доказе да су на посао долазили градским превозом или аутомобилом. Иако већину то замара, речено је да им другачије неће бити исплаћен превоз. Сумњу у исправност тог решења коју имају и запослени додатно је охрабрио Синдикат правосуђа који је послао молбу Врховном касационом суду за објављивање става о том питању.

Према Закону о раду, запослени има право на накнаду за превоз у висини месечне карте за градски, приградски и међуградски саобраћај. Запослени нема право на накнаду само у случају уколико послодавац организује превоз.

Председница Синдиката правосуђа Слађанка Милошевић је навела да се аргументи о неисправности решења о правдању превоза црпе из пресуда Врховног касационог суда. У молби се захтева да суд свој став објави јавно, како би се отклониле све недоумице запослених.

"То право није условљено нити подношењем било каквог закона, нити подношењем правдања да је запослени те трошкове стварно имао. Врховни касациони суд има став о томе", истакла је Милошевићева.

Додала је да ни у једном закону или подзаконском акту не стоји одредба која каже да запослени мора да правда трошкове превоза.

Министарство тражи веродостојне исправе 

Поводом те ситуације огласили су се и из Министарства финансија и саопштили да у Закону о рачуноводству стоји да је неопходно постојање веродостојних рачуноводствених исправа којим се доказује долазак до посла.

Весна Нешић из Савеза рачуновођа и ревизора Србије изјавила је да није само рачун веродостојан документ, већ и списак запослених, када се врши исплата на име трошкова превоза.

"Уобичајена пракса претходних година била је да се трошкови превоза исплаћују у готовом. Послодавац сачини списак који садржи све елементе неопходне за исплату трошкова превоза, а запослени потпишу списак", навела је Нешићева. 

Изјавила је да је проблем настао због тога што је у претходној години Министарство финансија дало више мишљења на који начин се врши документовање трошкова превоза, при чему ни у једном мишљењу није наведен списак запослених, већ само рачуни.

Да ли је смањена злоупотреба?

Из Градског секретаријата за саобраћај кажу да је повећан број купљених маркица за јавни превоз од како је ступило на снагу поменуто решење.

То показује да је смањена "злоупотреба" новца предодређеног за јавни превоз и да се он користи у намењене сврхе.

Слађанка Милошевић је напоменула да мишљење било ког министарства или институције није изнад закона. Рекла је и да су злоупотребе изоловани случајеви и да те запослене треба кажњавати, а не све.

Весна Нешић је навела да се рачуни, као помоћна евиденција, морају чувати пет година.

број коментара 16 Пошаљи коментар
(понедељак, 24. феб 2020, 20:34) - anonymous [нерегистровани]

komentar

Pitam se kako se uvek pojavi problem u Ministarstvu finansija?Najpre treba pitati pravnike kako obavljaju svoju funkciju kada se ne pridržavaju zakona već mišljenja ,a jasno je da mišljenje nema obavezujuću snagu jer nije Upravni akt.Zatim treba preispitati rad onih koji daju mišljenja koja su u suprotnosti sa zakonima i podzakonskim aktima.Na kraju deo gde se traži da zaposleni dokumentuje fiskalnim računom za gorivo , a pritom zaposleni nije to gorivo upotrebio za dolazak i odlazak sa posla predstavlja zloupotrebu.

(понедељак, 10. феб 2020, 00:10) - anonymous [нерегистровани]

Тако то ми радимо!

Још уведите и контролоре рачуна за превоз! Фантастична прилика за отварање нових радних места!

(недеља, 09. феб 2020, 22:10) - Vladimir [нерегистровани]

Tako nam i treba kad smo...

Znate li koliko komentara "Sta ti je tesko, donesi racun za gorivo"? Super! Racun za gorivo, za tekuci mesec i sa pumpe koja je u okolini. A sta ako ja hocu da napunim rezervoar za sledeca 3 meseca? A sta ako mi nestane goriva 30og u mesecu? A sta je sa registracijom vozila? A sta je sa porpravkama istog? Ako je trosak samo gorivo evo racunice. Autobus trosi 30 l / 100 km. Za jednu trasu od 10 km potrosice 3 litra i prevesce vise od 100 putnika. Okvirno 500 din za gorivo podeljeno sa 100 putnika je oko 5 dinara. Znaci da je to maksimalna cena karte i nemojte sada da mi pricate o amortizaciji, odrzavanju, logistici, bla, bla... Nas zakon kaze samo je gorivo trosak kada pricamo o prevozu. Nema tu ni bicikla, ni obuce... Bicikl je besplatan i npr, vozi se bez energije, bez troskova odrzavanja: gume, kocnice, lanac, pogon, kaseta... Meni sve to poklanjaju u servisu. Cak razmisljaju i da mi doplate kad menjam... Zakljucak: Sta Vam je tesko da donesete racun? A vodite racuna i kako disite u ovom smogu jer kako smo krenuli i to cemo morati da pravdamo racunima, za gorivo naravno.

(недеља, 09. феб 2020, 19:34) - anonymous [нерегистровани]

Moje misljenje

Znaci ovako, mene sleduje sta me sleduje.Po zakonu mi sleduje topli obrok, naknada za prevoz, naknada za rad.Kao sto me niko ne sme pitati gde trosim pare koje sam zaradio radom, tako i ovo ostalo.Sta ce sledece biti?Da troskove za ishranu pravdam, skupljam racune koliko sam hleba kupio?Meni sleduje naknada za prevoz po zakonu.Ako mene ne mrzi, a radi kucnog budzeta ili ustede, zdravlja, sta god, pa na posao krecem 3 sata ranije i dolazim pesaka, ili krecem sat ranije i dolazim biciklom.To je moj problem, a ne problem drzave.Nemam ja drzavi sta da pravdam gde sam te pare potrosio.Nazalost, ovo je sve odradjeno zbog Bus plusa, jer su prodali naplatu privatnoj firmi i sada svi imaju procenat od toga i jako je bitno da li se neko svercuje, placa ili ne placa.A ovako misle da nateraju firme da rese problem tako sto ce uzeti radnicima mesecne kartice za prevos.E pa sipak, poslodavci su se setili, pa su sa pumpama sklopili ugovor o uzimanju goriva na 3914 dinara i tako resili prevoz.I tu ce drzava ucariti, jer ja ne mogu da sipam tako precizno gorivio, pa svakog meseca ostavim NIS-u 20-50 dinara.E, svaka cast drzavo, vi se vozite sluzbenim automobilima, imate obezbedjenje, imate sve sto vam treba i to nije problem.A udarili ste po radnickoj klasi, da se ne obogati od zakonom zagarantovane sume za prevoz.Svaka cast i neka vam je bericetno to otimanje...

(недеља, 09. феб 2020, 19:02) - viperovski [нерегистровани]

odbitak od poreza

Tačno ali ti se to računa u trošak i na kraju godine odbija od poreza.

(недеља, 09. феб 2020, 18:37) - anonymous [нерегистровани]

Dobar ovaj

...iz Švetske.

(недеља, 09. феб 2020, 16:43) - anonymous [нерегистровани]

Srbija

Kako to meni poslodavac uplacuje u NS 2.300 din,a cena karte je 2.500 din.Usput troskovi mi kasne 3 meseca,a poslodavac uredno trazi da mu se dostavi fiskalni racun,a ne placa na vreme.To je samo vrh ledenog brega kakvim se sve smicalicama koriste privatnici.O izrabljivanju bez radnog vremena kao i o ne placanju nocnog rada i praznika ne vredi trositi reci.Drzavo radi svoj posao i zatvaraj sve firme koje krse zakon makar ne ostala ni jedna.Bilo kako bilo svi beze i mladi i stari.

(недеља, 09. феб 2020, 15:45) - anonymous [нерегистровани]

Ako nije komplikovano nije dobro :) .

Komplikovanije ne moze biti :) . Raspitajte se kako je to rešeno u nekim kulturnim zemljama : Švajcarskoj ,Nemačkoj , Švetskoj ....

(недеља, 09. феб 2020, 15:25) - anonymous [нерегистровани]

ovo je istina

ovo je verovatno uradjeno za Beograd i GSP sta reci za podrucja gde nema javnog prevoza 10 i vise kilometra rade im resenja tako da pravdaju relacijama za tu udaljenost gde postoji javni prevoz ,a radnik koristi svoj auto ili taxi. poslodavac ne priznaje racune za gorivo ili racun od taksiste vec neku pojedinacnu ili mesecnu kartu za tu relaciju gde nepostoji javni prevoz jer je vise duplo manja nego stvarni trosak dolaska i odlaska sa posla

(недеља, 09. феб 2020, 14:55) - Вибрирајући трилер [нерегистровани]

Бесмислено

Само кад није суво, не долазим бициклом на посао. Значи, не загађујем околину, трудим се да живим здраво и можда смањим шансу да трошим паре из здравственог фонда, дајем позитиван пример, кад у "град" веома ретко одем, обавезно купим карту.