Беoград ће добити "линијски парк", од Бетон хале до Панчевачког моста

Главни урбаниста Београда најавио је изградњу линијског парка, од Бетон хале до Панчевачког моста. Истакао је да је тај пројекат веома значајан и за смањење загађења Београда, будући да ће то бити баријера између центра града и реке Дунав.

Марко Стојчић је одржао презентацију поводом изградње идејног решења линијског парка којој су присуствовали архитектонско-урбанистички тимови заинтересовани за израду овог решења.

"Вредност радова је процењена на око 100 милиона евра, с обзиром на то да је реч о огромном простору који обухвата 4,5 километара од Бетон хале па све до Панчевачког моста. Ово ће бити најзначајнији не само линијски парк него и отворени простор који ћемо изградити у старом језгру града", навео је Стојчић.

Истакао је да ће Град Београд тај простор обогатити мањим културним, рекреативним и туристичким садржајима.

Најавио је да ће бити изабрано десет тимова која ће имати средства исплаћена на месечном нивоу, како би били плаћени њихови трошкови. Они треба да заврше идејно решење у року од шест месеци, почев од данас.

Он је нагласио да су сарадници овог пројкета пре свега Архитектонски факултет, Завод за урбанизам, Невладина организација "Цеус", која се бави урбанистичким планирањем.

"У даљем кораку, када будемо изабрали архитектонске тимове, ти млади људи ће такође имати обавезу да у поступку пројектовања имају неколико интеракција са грађанима како би чули њихове предлоге и идеје, а уз нашу координацију те идеје ће се имплементирати. Подразумева се да су то идеје које су одрживе, које имају за циљ развој овог пројекта и дају нови допринос екологији, Граду Београду, као и општем просторном и урбанистичком уређењу", рекао је Марко Стојчић.

Еколошки значајан пројекат 

Марко Стојчић је истакао да је тај пројекат веома значајан и за смањење загађења Београда, будући да ће то бити баријера између центра града и реке Дунав.

"Оно што је везано за овај пројекат јесте и изградња тунела, како бисмо смањили број аутомобила у центру града, где и имамо највећу гужву. Наш суштински проблем је 65.000 аутомобила, што је неодрживо за површину коју Београд има, јер тај број аутомобила нигде у Европи по квадратном метру не постоји", рекао је Стојчић.

Указао је да су такви пројекти приоритет града.

"Овакви пројекти у којима се подстиче друга врста кретања – пешачка и бициклистичка, приоритети су развоја нашег града", закључио је главни урбаниста Марко Стојчић.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(среда, 22. јан 2020, 12:06) - anonymous [нерегистровани]

има боље

НИје требало уклонити пругу, пре свега, а кад је већ тако, треба направити булевар. Ништа тај линијски парк не значи, нема много користи од њега. Ту су две велике реке и зелени појас уз њих, и то је довољно. Џаба парк ако около њега возила миле јер улице нису довољно проточне.

(четвртак, 16. јан 2020, 17:38) - anonymous [нерегистровани]

Voz

Bolje da dobije voz do Pančeva, ne maltretirajte vise narod!