Да ли вам се више купује када осетите мирис ваниле

То што поред кафетерије мирише свежа кафа, не значи да се тамо и пржи. Последњих година, како би повећали продају и били препознатиљиви, трговци све чешће у помоћ зову фирме које се баве ароматизацијом. Подаци показују да мирисни маркетинг даје завидне резултате, а да ли су купци свесни тог утицаја?

Некада су пекари оџаке окретали према улици како би мирисом свежег хлеба привукли купце. Данас је та технологија префињенија, па и у радњама које не пеку пецива, на пециво мирише. Тајна је у малим бочицама.

"То је једна пречица до крајње реализације, односно до продаје одређеног производа. Замислите када уђете у један супермаркет и у једном делу осетите мирис нпр. неких печених кроасана. Тај ефекат може да се појача машинама које се чак и у спољним условима инсталирају", каже Никола Добричић, власник "Арома бренда".

Тако је и "Лидл" на шест аутобуских сајалишта уз рекламе постављао аутоматске распршиваче мириса пекарских производа.

"Трудимо се да уводимо новине у комуникацији с потрошачима. А како не би само осећали мирис, пролазници су на тим станицама могли и да пробају производе", саопштава "Лидл".

Код нас се 15 компанија бави аромаизацијом. У понуди имају више од 2.500 мирисних нота, најчешћи клијенти су им хотели, шопинг центри и продавнице хране.

"Ми смо и радили промоције за једну велику компанију која производи између осталог чоколаде, па смо на многим њиховим отварањима стављали машине које су производили те мирисе и људи су мислили да се унутра заиста производи чоколада", каже Добричић.

Да је мирис одличан алат за повећање продаје, потврђују истраживања – додавањем одређених мириса у продавнице спортске опреме, жеља за куповином код купаца повећала се чак 80 одсто.

"Мирис кафе боже сачувај примамљује. Одмах директно у продавницу", каже један грађанин. Други кажу да не могу да их привуку мириси и да се свашта ради, па су опрезни.

Бор и цимет стимуланс за куповину поклона

У продавницма за време Божићних празника распрострањени су мириси бора или цимета, јер подсећају купце да је празник близу и да треба купити поклоне.

Ванила је добар стимуланс за жене да више купују одећу, а лаванда отвара апетит. Тог утицаја, тврде стручњаци, потрошачи често нису свесни.

"Један од облика манипулација жељама и потребама потрошача је управо пуштање мириса на продајном месту како би се сам потрошач одлучио за куповину тог производа јер му је изазвана жеља за куповином тог производа и она је управо постала и потреба. Та веза између жеље и потребе је манилуација. Међутим, она није незаконита и користи се и код нас и у свету и то представља вештину самих трговаца да што боље пласирају своје производе", каже Денис Перинчић из Републичке уније потрошача.

"Пуштање мириса који немају за циљ да покажу – да, овде је лепо, угодно, чисто, желимо да се лепо осећате, већ је циљ да постакнемо хемијске реакције унутар организма са самом том идејом, која је поента", каже маркетиншки стручњак Миљан Премовић.

Идеја о коришћењу мириса како би се унапредила продаја није нова. Компанија "Волт Дизни" је још деведесетих година прошлог века у својим тематским парковима пуштала мирис кокица и буђењем глади код посетилаца повећавала продају.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво