Све за сензационализам, информације се продају као сок и кафа

Последњих дана тешко да можете да купите новине на којима на насловној страни није пар чија је разлика у годинама пола века. Да се не чита не би ни било на насловним странама. Међутим, могу ли читаност и гледаност бити једини критеријум и оправдање за непримерен садржај у медијима?

Од анонимних грађана за само неколико дана постали су тема насловних страна великог броја домаћих медија, али и британског Дејли стара. Текстови о пару чија је разлика у годинама већа од 50 година пре деценију били су незамисливи. Данас су свакодневица.

"Мислим да је са модерним технологијама и са тиме што су некако приватни животи људи сада далеко транспарентнији или наизглед бар транспарентнији кроз друштвене мреже и кроз медијске презентације, некако све те ствари које су се раније сматрале девијацијама сада су присутне", каже Невена Чаловска, психотерапеут.

Велику пажњу неких медија изазивају и велике трагедије - попут убиства, страдања, несрећа и афера.

Душко Вукајловић, уредник новина Ало каже да је информација нешто као сок, као кафа, нешто што се продаје.

"Ако нема потражње ви то нећете продавати. Ко каже да то не интересује јавност, тај лаже. Јер нико неће нудити неку робу која нема купца, која нема гледања", каже Вукајловић.

Проф. др Станко Црнобрања са Факултета за медије и комуникације каже да се штампају ствари које су из интимног круга неких људи, које су потпуно небитне за јавни интерес, чак у супротности са јавним интересом.

"То кад вам неко каже ко је власник медија - то моји гледаоци желе, знајте да вас лаже", истакао је Црнобрња.

Лек у медијској писмености

У Србији се, према анализима, у великом броју медија чак и о временској прогнози сензационалистички извештава. То је тврде стручњаци најлакши начин да се привуче пажња, а касније и потпуно преусмери на такве садржаје.

"Ради се о томе да се власници разних медија електронских и штампаних у ствари удружују у ширењу тих сензационалних вести и измишљају антихероја и ликове који би могли да забаве најниже могуће интересе најшире могуће публике. Истовремено, увезујући се тако што те ликове гурају у један круг, један рингишпил из новина, таблоида у ријалити, из ријалитија у ток шоу, из ток шоуа на Инстаграм, Фејсбук и све заједно", каже Црнобрња.

Интензитет којим се сензационализам шири у целом свету је невероватан. Па врло лако трагедије које су хиљадама километара далеко од нас буду на насловним странама. Лек за то лежи у медијској писмености, а стручњаци бољу регулацију тог поља очекују и од нове Медијске стратегије.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи