Пилот обореног Ф-117: Падао сам и мислио како ме чекају Срби

Дејл Зелко, пилот невидљивог авиона Ф-117, којег је српска ПВО оборила четвртог дана НАТО бомбардовања 1999, говорио је у серијалу "Националне географије" о томе како је преживео обарање и како је извучен у највећој акцији спасавања још од Вијетнамског рата.

Зелко је 27. марта полетео из базе Авијано у Италији, да би најпре отишао на север Србије, а онда се спуштао јужно ка Београду, где је бацио две бомбе тешке по 900 килограма. Још док се кретао ка Београду, имао је лош предосећај, а пратила га је и олуја.

Он је испричао да је осетио неку тегобу и да је био престрављен.

"Невидљиви не може да комуницира са базом, и знао сам да моји неће знати ако ми се нешто догоди", испричао је Зелко у серијалу "Никог не остављамо".

Након што је погодио мету, планирао је да се врати у базу, али тада је почела да дејствује српска противваздушна одбрана. Испаљиване су ракете, од којих је, како је испричао, већ прва могла да га обори.

Пошто је избегао неколико ракета, једна га је погодила у крило па је авион почео да пада, али Зелко није могао да се катапултира због брзог понирања.

Испричао је да му је свашта пролазило кроз главу – његов живот, породица, слика како тугују над његовим ковчегом, авион који пада.

"И одједном сам се нашао у седишту које пада. Морао сам да се отарасим седишта. Некако сам успео и почео сам да се спуштам падобраном. Тада сам само размишљао о томе како ме српски војници већ чекају доле, јер сам им управо бомбардовао главни град", испричао је тај пилот.

Зелко каже да се спустио између два села, тридесетак километара од Београда. Пао је у њиву и сакрио се у каналу за одводњавање. Каже да је укључио уређај и почео да тражи ГПС сигнал.

Додаје да му је лакнуло када је успоставио везу са базом.

"Сатима сам био у каналу. У даљини су се чула возила, хеликоптер", прича Зелко.

Када је и долетео хеликоптер из Тузле, појавио се проблем – уређај за инфрацрвени сигнал се покварио, а на радију се чуло "јави се, не видимо те".

"Искочио сам из канала и упалио сигналну ракету. Чекао сам ко ће ме први ухватити. Притрчала су два војника, нисам знао чији су док нису проговорили на енглеском. Сутрадан сам позвао ћерку и честитао јој 10. рођендан. Тек тада сам схватио – спасен сам", испричао је Зелко, преноси Блиц.

Дејл Зелко је долазио у Србију 2012. године. Он је тада у Ковину био гост Золтана Данија, официра који га је 1999. оборио заједно са својом јединицом.

Сусрет је уприличен уочи премијере другог дела филма о обарању Ф-117 и дружењу двојице официра који су били на супротним странама.

број коментара 26 Пошаљи коментар
(среда, 06. дец 2017, 17:53) - Danka [нерегистровани]

Pilot

Ni ja jednostavno ne razumem ovu priču. Ko je ovde lud??? Kuda ide ovaj svet...
Izvini što si me tukao.....

(среда, 06. дец 2017, 14:22) - Vlajko [нерегистровани]

Bruka

Bruka je da su pre stigli njegovi iz Tuzle da ga spasu a ne naši koji su bili tu na par desetina kilometara okolo da ga zarobe. I još im dođe helikopter iz Tuzle, pokupi ga i ode i nikom ništa. To mi nikada neće biti jasno da može, osim ako nije bio neki tajni sporazum.

(среда, 06. дец 2017, 12:50) - anonymous [нерегистровани]

Neshvatljivo

Ne razumem zašto ovoga čoveka sada dočekuju kao da je prijatelj, kad je tokom bombardovanja sejao smrt , bacajući bombe po nama , i to bez griže savesti !!!!

(среда, 06. дец 2017, 12:40) - anonymous [нерегистровани]

Samo da pitam

Inace ovaj covek je jednom prilikom boravio u Srbiji i tom prilikom se susreo sa Zoltanom Danijem. Da smo mi drzava kao sto nismo on bi bio uhapsen cim je krocio na tlo Srbije. On otvoreno priznaje da je bacio dve bombe od po 900kg u okolini Beograda, kojima je pogodio nekakvu metu. Da li je neko u ovoj zemlji istrazio koju 'metu' je on pogodio i koliko je nasih vojnika, policajaca ili civila stradalo od te dve bombe? Ipak se radi o dve bombetine koje gde padnu tu vise ni trava ne raste. A vrlo lako se moze utvrditi i gde su tacno pale i ko je tom prilikom stradao.

(среда, 06. дец 2017, 09:39) - anonymous [нерегистровани]

Nismo

Koliko imam saznanja, naši nisu hteli da ih obore a vojsci je bilo zabranjeno da pucaju kako ne bi isprovocirali odgovor i otkrili položaj. Od prvog dana se išlo na čuvanje tehnike i ljudstva. Uostalom, nismo zveri pa da postupamo sa pilotima kao Somalijci a i američki piloti posle obaranja idu u penziju pa mu dođe kao isto.

(среда, 06. дец 2017, 08:43) - Darko [нерегистровани]

Šteta

Šteta što vojska i helikopter nije presrela i oborila, pogotovu što je daleko lakša meta od aviona.
Možda se moglo predvidjeti i pretpostaviti da će krenuti u akciju spasavanja pilota oborenog aviona.

Ovako ostaje loš utisak- da su helikopterom ušli čak 50 km u dubinu teritorije Srbije, pokupili pilota, vratili se a da ih niko vidio nije...

(среда, 06. дец 2017, 08:05) - anonymous [нерегистровани]

I Srbija ima duple standarde

Neke ratne zlocince zeli da hapsi i da im sudi a neke prima i ugoscuje.
Koja bi drzava(narod) jos tako nesto ucinila!?
Nema takve drzave. Jadno , bez imalo samopostovanja i dostojanstva.

(среда, 06. дец 2017, 06:49) - anonymous [нерегистровани]

ne razumem

dobrodoslica za necoveka i zlikovca... sramoto...

(среда, 06. дец 2017, 06:29) - anonymous [нерегистровани]

Srecan i Slobodan

Takvi su svi ortali zlocinci Natoa, I onaj ko je gadjao voz, i kolinu, i autobus, i RTS, i td svi su oni ponosni na svoje zlocine , slobodni i srecni. A sta je sza nama?? I Zar ovo treba objavljivati sa elenebtima junastva, a nas opisivati kao zveri? Sramota

(среда, 06. дец 2017, 03:29) - anonymousa [нерегистровани]

h

pao je pored sela manastirice gjledao sam kroz prozor kako se spusta padobranom u njivu ovaj pilot oko 120 kilometara od beograda ne 30 km