среда, 26.07.2017, 19:30 -> 19:44
Извор: РТС
Чишћење Дунава – комплексан и дуг посао
Док Србија преговара о уласку у Европску унију, из ИПА претприступних фондова Министарству финансија одобрена су бесповратна средства за хидротехничке радове и чишћење корита на шест критичних делова на Дунаву. Уговор за извођење радова вредан је 7,6 милиона евра. Посао на тендеру добила је фирма из Бугарске, у конзорцијуму са две српске фирме.
Екипа РТС-а посетила је хидрограђевинско предузеће у Сремској Митровици, да би видела како иду припремни радови за чишћење корита Дунава.
Ово су људи који кроте реке и који су, како кажу, склопили вечна пријатељства са Савом, Тамишом, Тисом и Бегејом, а сада и са Дунавом. Њихово предузеће, које је основано пре 120 година, и даље је у државном власништву.
Јован Јовановић, радник предузећа "Регулације", каже да чисте акваторијум да би могло да се пристаје бродовима и да се одвија речни саобраћај.
Љиљана Матић, грађевински инжењер "Регулација", истиче да је циљ тих радова да се изврши израда објеката од ломљеног камена, да се затим изврши багеровање и да се тиме обезбеди пловидба Дунавом при ниским пловидбеним нивоима.
На чишћењу корита и одлагању ископаног материјала радиће око 40 радника.
Љуба Јакшић, директор "Регулације", каже да један овакав пројекат значи много.
"То ће обезбедити за све запослене повећане личне дохотке, већу упосленост и додатно запошљавање радника", каже Јакшић.
У Министарству финансија кажу да уговор о чишћењу Дунава прати и сервисни уговор вредан око 1,7 милиона евра. Надзор је добила компанија из Шпаније.
"Сама контрола имплементација уговора тј. извођења радова изводи се заједно са Министарством саобраћаја, као и Дирекцијом за пловне путеве 'Плов пут', али у сарадњи са сервисним уговором који се брине да сва документација и све буде у складу са законом, значи сва плаћања ће се вршити тек након извођења радова", истиче Душан Чаркић из Министарства финансија.
Хидрограђевинска предузећа морају да се сачувају, кажу у ресорном министарству, уз подсећање да је чишћење и уређење корита Дунава коначно дошло на ред после 20 година.
"Оно што је проблем у овом тренутку јесте што је то међудржавна граница Србије и Хрватске и, све док се не реши питање међудржавне границе, ми нећемо моћи да улазимо јер просто не знате ко ће издавати грађевинску дозволу и све остало", каже Вељко Ковачевић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Надлежни сматрају да ће се реализацијом пројекта повећати и обим речног транспорта и привући више бродара.
Чишћење корита Дунава требало би да се заврши до 2020. године и да Дунав буде плован свих 365 дана у години. Најважније је, како каже, инвеститор и да се очува животна средина.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар