Нови живот или смрт споредних колосека

Држава је одлучила да више од 800 км пруга у Србији, за које је утврђено да су економски неисплативе, повери заинтересованим локалним самоуправама и покрајни на управљање. Из Топличког и Нишавског округа истичу да немају средстава да се брину о пругама, иaко су им, како грађани кажу, потребне. На појединим деоницама, на којима возови годинама не саобраћају, поново бити успостављен саобраћај, а на некима заувек угашен.

За годишње одржавање пруге од Дољевца до Мердара, потрбено је, тврде стручњаци, око 270.000 евра. Ниједна од пет општина Топличког и Нишавског округа, кроз које пролази пруга, нема толико планираних пара у буџету.

Начелник Нишавског округа Александар Цветковић напомиње да су
Дољевац, Житорађа, Куршумлија и Блаце налазе међу 46 најнаеразвијенијих општина у Србији. "Замислите када би смо им и ову могућност за неки будући развој одузели, учинили бисмо велики грех према тим људима", сматра Цветковић.

Да овај стратешки важан железнички правац ка Косову и Метохији треба сачувати, у Топлици и Нишу нема дилеме.

Пругом од Дољевца до Мерадара, дугом 88 километара, воз сада саобраћа два пута дневно. Креће се брзином од 40-50 километара на сат. Иако стручњаци кажу да је ова пруга ексономски неисплатива, житељи Топличког и Нишавског округа тврде да им је веома важна.

Грађани истичу да аутобус кошта 200 динара, а воз 65 и додају да мештани седам села користе пругу.

Привредници спремни да помогну ревитализацију пруге 

Гашењем некадашњих фабрика, на овом путном правцу проредили су се и теретни возови, али су привредници спремни да помогну ревитализацију пруге, јер у крају сада послују и стране мултинационалне компаније.

"Ми користимо најскупљи вид саобраћаја, тешке камионе и за извоз и за домаће тржиште, а све то може да се ради и железницом која је најјефтинија", каже директор АД Планинка-Куршумлија Радован Раичевић.

Директор Сектора за саобраћај АД Инфраструктура Железнице Србије Милан Максимовић наводи да велики број општина није финнасијски спреман да постане управљач железничком инфраструктуром. "Међутим, локалне самоуправе показале су заинтересованост и спремност да управљају пругама и организују саобраћај само да се на тим пругама не обуставља саобраћај", додаје Максимовић.

За одржавање појединих пруга, проблема неће бити. Путни правац између Параћина и Старог Поповца, на пример, прорадиће после три године, јер су за његову обнову заинтеерсовани поповачка цементара и параћинска стаклара.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи