уторак, 16.06.2015, 08:04 -> 08:44
Дуално образовање шанса за запослење
Привредници сматрају да је неопходна реформа средњег стручног образовања и истичу да има много теорије, а мало праксе, па ђаци када заврше школовање, не могу одмах да се укључе у посао, каже директорка Центра за едукацију Привредне коморе Србије Мирјана Ковачевић. Додаје да се ради на увођењу кооперативног образовања али да то није лак процес и да је потребно да се он системски уреди.
Директорка Центра за едукацију Привредне коморе Србије Мирјана Ковачевић рекла је гостујући у Дневнику РТС-а да се ради на увођењу дуалног образовања и да је на иницијативу Министарства привреде и Привредне коморе Србије формирана Радна група за развој модела занатског образовања.
"Тренутно смо у фази израде студије изводљивости у чему нам помаже немачка БИЗ студија која треба да укаже на трошкове које ово дулано образовање доноси", каже Ковачевићева.
Истиче да модел дуалног или кооперативног образовања какав постоји у развијенијим земљама не може једноставно да се преслика на Србију.
"Модел какав постоји у Немачкој, Швајцарској и другим земљама не можемо да пресликамо. Намера нам је да од септембра са привредницама размотримо све налазе и да сагледамо које услове Србија испуњава и који су даљи кораци", објашњава директорка Центра за едукацију Привредне коморе Србије Мирјана Ковачевић.
Каже да су привредници показали жељу и интерес да се укључе у овај процес.
"Привредници се слажу да је неопходна реформа средњег стручног образовања. Истичу да има много теорије и да ђаци када заврше школовање, не могу одмах да се укључе у посао јер им недостаје пракса", објашњава Ковачевићева.
Додаје да је тај процес потребно системски уредити.
"Упркос жељи да се дуално образовање уведе што пре, требаће ипак мало више времена и то можда неће бити следеће године. Постоје за сада неке школе које примењују елементе дуалног образовања и све заинтересоване стране на том пројекту могу да уче", истиче Мирјана Ковачевић.
Каже да у равијеним земљама 80 одсто ученика учи по моделу дуалног обаразовања.
"Ми проучавамо све системе и моделе у другим земљама, а искуство ових земаља показује да 80 одсто ђака учи по овом моделу, а скоро 80 одсто ученика и остаје да ради у предузећима где су обавили наставу", додаје Ковачевићева.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар