Како смањити број саобраћајних несрећа

Већи број полицијских патрола и кажњавање дају само краткорочне резултате, држава мора више пажње држава да посвети превентиви, упозоравају стручњаци.

Протеклог викенда у Београду је у саобраћајним несрећама погинуло шесторо људи, а петоро је тешко повређено, што су подаци међу најгорима у прошлих неколико година. У саобраћајној полицији кажу да могу да раде и више и боље, али да не могу само они да се баве безбедношћу саобраћаја. Стручњаци сматрају да је кажњавање само једна од мера, а да превентива даје дугорочне резултате.

Годишњи одмори и високе температуре испразнили су улице. За многе то значи да могу да возе брже него што је дозвољено. Због тога је полиција током викенда казнила 260 возача. Неки су у саобраћају и без дозволе: за викенд их је ухваћено чак 145. Готово 290 њих возило је под дејством алкохола. Подаци који упозоравају.

Драган Богосавац из Управе саобраћајне полиције каже да је питање колико је још возача учествовало у саобраћају а да их није открила саобраћајна полиција.

"Још увек код возача не постоји свест да таквим понашањем могу угрозити и своју и туђу безбедност", каже Богосавац.

У Шведској, годишње у саобраћајним несрећама у просеку настрадају 3,2 особе на 100.000 становника, а у Србији скоро 11.

Стручњаци упозоравају да већи број полицијских патрола и кажњавање дају само краткорочне резултате и да више пажње држава мора посветити превентиви.

"Једна од тога је да учимо децу, не можемо једне године да спроведемо акцију и да сматрамо да смо завршили акцију, следеће године су нова деца у основним школама, друга су порасла, не можемо да се задовољимо тиме да то не радимо", каже Милан Вујанић, професор Саобраћајног факултета.

У Србији је прошле године у саобраћајним несрећама страдало више од 600 људи. Многи и због невезаног појаса.

Професор Вујанић каже да је у Шведској пет одсто грађана не везује појас а код нас око 35 одсто грађана.

"Швеђани сматрају да им је то један од највећих проблема, а ми смо згранути како може пет одсто грађана који не вежу да буде проблем. Да, али у возилу од погинулих 50 одсто није било везано", каже Вујанић.

Саобраћајци кажу да сви у систему могу више да ураде. Према речима Драгана Богосавца, неопходно је да саобраћајна полиција ради више и боље да буде присутна на местима где је то најнеопходније.

"С друге стране грађани учесници у саобраћају морају да буду свесни да могу учествовати у саобраћају само на начин који је прописан законом и на начин где неће угрожавати ни своју нити безбедност других учесника у саобраћају", каже Богосавац.

Деведесетих је у Београду годишње гинуло скоро 350 људи, а сада је тај број између 115 и 130.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво