Дунав туристички бренд

Све подунавске земље окупиле су се на сајму у Берлину вођене идејом Дунава као јаког туристичког бренда. Србија је промовисала и прославу 17 векова Миланског едикта и здраву органску храну, а Филм "Храна са душом" освојио је прво место у категорији туристичких филмова.

Дунав као јак туристичи бренда је идеја која је окупила све подунавске земље на сајму у Берлину, највећој туристичкој манифестацији на свету. Србија је промовисала и прославу 17 векова Миланског едикта и здраву органску храну. Из Берлина се враћамо и са наградом. Филм Храна са душом освојио је прво место у категорији туристичких филмова. То је десета међународна награда којом је тај филм овенчан.

Од извора у Немачкој до ушћа у Румунији, Дунав пролази кроз брда и долине, а на том путу смењују се обичаји и културе.

"Потребно је само време да Дунав постане светски познат и популаран. Морамо заједно да га промовишемо, а не да чекамо да се нешто деси само од себе", рекао је Евгениј Спасов из Министарства економије и туризна Бугарске.

Дуж Дунава пролази европска бициклистичка рута Еуровело шест. Тим путем на два точка прошао је и европски парламентарац Мајкл Тор са пријатељима.

"Боравили смо у малим породичним хотелима и јели у малим етно ресторанима. Ту смо открили извесне проблеме. У многим хотелима и ресторанима не може да се плати картицом, домаћини не говоре енглески или неки други страни језик, нису довољно обучени да се баве туризмом. Све су то проблеми који се могу релативно лако решити и за то није потребан превелики новац", наводи Мајкл Тор. 

На сајму у Берлину одржана је панел дискусија у оквиру Дунавког форума.

"У оквиру дунавске стратегије се ради на бројним пројектима који већ сада експонирају дунавске производе као нешто што представља Европу у малом јер најразноликија туристичка понуда постоји управо у Подунављу", истакла је директорка Туристичке организације Србије Гордана Пламенац.

Лепота Дунава није оставила равнодушне ни Кинезе који су у овом тренутку најпожељнији туристи јер је њихова земља једна од ретких која бележи привредни раст. Екипа кинеске телевизије боравила је на Дунаву недељама и снимила документарни серијал од 42 епизоде.

Живимо у времену у којем се сви боре за сваког госта па је управо због тога регионална туристичка сарадња од пресудног значаја. Сајам у Берлину туристички радници користе да се виде, осмисле аранжмане и заједно крену у освајање тржишта.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(понедељак, 11. мар 2013, 10:27) - Dana [нерегистровани]

U inostranstvu

vapim za kratkim pps - prezentacijama nase lepe Srbije, koji bih privatno razaslala po celom svetu. Soul food je kratak reklamni video, dobar je ali skoro i jedini. Da ne govorim: ovde bi mogli da se angazuju studenti geografije, turizma, ekonomije i da urade nesto za svoju zemlju. I tako sede ceo dan pored kompjutera. Ako neko zna, gde mogu da se skinu prezentacije, pozeljno s muzikom i ev. kracim tekstom, molim da javi. Sve sto je potrebno je 20-tak lepih fotografija (Srbija, pojedine znamenitosti, banje, planine itd.), prijatna muzika i malo kompjuterskog znanja. Volela bih dase neko javi na ovu temu. Hvala i srecno srpskom turizmu!

(понедељак, 11. мар 2013, 10:21) - anonymous [нерегистровани]

Majklu Toru

A koje to strane jezike govore u Engleskoj u malim porodicnim hotelima i etno restoranima? Kod nas stranci uopste i ne treba da razumeju jelovnik, sve je super i oni su gastronomijom uvek zadovoljni. Ovaj evropski parlamentarac je verovatno mislio na druge turisticke informacije: sta da se vidi, gde da se ide, radno vreme atrakcija itd. E, na tome treba jos da se radi! Neverovatno je da se u nekim stvarima slabo pomeramo. S jedne strane smo stvarno odlicni domacini i u pogledu organizacije i u pogledu usluge. Ali, treba rasiriti ponudu, mobilisati narod, cak i onaj koji ne ucestvuje direktno u turizmu: da se zemlja ocisti, da se turisti informisu i da im se, na kraju krajevu - uzme sto vise para, a da odu zadovoljni i dodju ponovo.

(понедељак, 11. мар 2013, 08:28) - anonymous [нерегистровани]

Hajde

Hajde samo da se radi, da se cisti Dunav, da Beograd sidje na reke, da i mi budemo poput Austrije, red, rad i disciplina. Beograd moze biti pravi jedan uspesni regionalni centar gde se skupljaju pametni ljudi, iz drugih zemalja, a ne odakle beze i nasi pametni ljudi.

(недеља, 10. мар 2013, 20:36) - anonymous [нерегистровани]

Dunav

Dunav nam je najveci turisticki potencijal bez svake sumnje!