Читај ми!

Анализа извештавања Јавних сервиса и комерцијалних медија за првих 15 дана 2022.

На трећој конференцији за новинаре чланови Привременог надзорног тела за праћење медија разговарали су о препорукама комерцијалним емитерима који имају националну покривеност и о обавезама Јавних медијских сервиса. Представљен је и први периодични извешај о понашању пружалаца медијских услуга од 1. до 15. јануара. Рачунало се колико су политичари били присутни у информативним програмима. Осим гостовања у емисијама, анализирали су се и политички прилози односно тон извештавања – као неутралан, позитиван и негативан.

За првих 15 дана 2022. анализирало се извештавање и јавних сервиса и комерцијалних медија,  по новој методологији договореној у међустраначком дијалогу.

У том периоду, представници власти на РТС-у били су у 75 процената анализираног програма, опозиција 10 одсто.

На приватним телевизијама са националном фреквенцијом, опозиције, кажу у том телу, готово и није било. На кабловским телевизијама без националне фреквенције заступљеност власти је једноцифрена.

"Сви они имају проблем са одзивом политичких актера који се позивају да учествују у емисијама, без обзира да ли се ради о политичким дебатама или о неким другим темама. Једни политички актери хоће да иду у једне медије, други политички актери хоће да иду у друге медије и, нажалост, нама онда апсолутно недостаје то једно поље јавне дебате о најважнијим друштвеним питањима", каже Раде Вељановски, копредседавајући Привременог надзорног тела за праћење медија.

У међувремену, стигле су препоруке за комерцијалне медије о извештавању у предизборној кампањи. За јавне сервисе нацрт правилника.

Поделили су га, кажу, у три сегмента – информисање о изборним активностима, представљање изборних листа, правила о политичком оглашавању. Коначна верзија биће завршена до 7. фебруара.

"Привремено надзорно тело заједно са РЕМ-ом имало је у виду и измене Закона о електронским медијима које су усвојене крајем претходне године тако да су се у правилнику и у препоруци нашле и норме које се односе на тзв. функционерску кампању, односно на појављивање јавних функционера током изборне кампање. Такође, усвојена је и одредба, и она је имплементирана у два акта о којима говоримо, која се односи на објављивање ценовника за политичко оглашавање", каже Милан Тодоровић из РЕМ-а.

Привремено надзорно тело за праћење медија представиће извештај и за другу половину јанура, као и за првих десет дана фебруара.

Од момента расписивања избора, кажу, извештаји ће се објављивати недељно.