Čitaj mi!

Nostalgični vikend u Imoli

Autodrom Enco i Dino Ferari, tek tananim, zelenim Santernom odvojen od centra gradića Imola, je jedno od onih mesta koja zaljubljenici u Formulu 1 pamte sa mešavinom nostalgije i tuge. Iako je razlog za potonje osećanje mnogo težak, pa ćemo ga ovog puta u potpunosti izostaviti iz ovog teksta, kod mene iz nekog razloga ipak preteže ona nostalgična nota zbog koje mi je uvek drago da vidim šarene bolide kako jure kroz neponovljivi krajolik centralne Italije.

Razlog za to je u stvari jednostavan - Imola se u svetu Formule 1 pojavila baš u ono vreme koje neretko vezujemo za takozvanu bolju prošlost, slavne osamdesete.

Nakon što je te 1980. dobila priliku da kao Velika nagrada Italije odmeni Moncu koja je morala u renoviranje, već od naredne godine se ustalila u obliku Velike nagrade (obližnjeg) San Marina i ostala sa nama sve do 2006.

Kako je baš negde u to vreme Formula 1 konačno dobila svoj redovan prostor na malim ekranima naše zemlje, za mnoge od nas se ovaj relativno kasni ulazak staze koja je izgrađena još 50-ih godina poklopio sa početkom praćenja sporta pa nam je delovalo da je Imola oduvek tu.

Letimičan pogled na listu pobednika u toj prvoj deceniji sa imenima kao što su Pike, Pironi, Prost, De Anđelis, Mensel ili Sena za stariju generaciju samo pojačava taj osećaj nostalgije prema pitomom krajoliku kroz koji se probija staza koja i te kako zna da grize.

I mada je do sredine prve decenije aktuelnog milenijuma, usled nesrećne kombinacije tada važećih pravila, trkanje u Imoli poprilično izgubilo na atraktivnosti, neočekivani povratak prošle godine je pokazao da u, sada blago modifikovanoj stazi i te kako još ima života.

Istina, startna pozicija ovde verovatno nosi veću specifičnu težinu nego na nekim drugim mestima - te će u skladu sa tim i današnje kvalifikacije biti super važne - ali na kraju krajeva čar Formule 1 bi i morao da bude u raznovrsnosti staza i izazova koje pružaju jer jedino tako možemo da očekujemo da poredak ne bude uvek i u svakoj prilici isti i unapred poznat.

Ovaj vikend će biti dobra prilika za demonstraciju upravo tog kvaliteta pošto je i pre slobodnih treninga u petak bilo jasno da će poredak na stazi biti unekoliko različit u odnosu na ono što smo gledali pre tri nedelje u Persijskom zalivu.

Mercedes u Italiju stiže sa blagim modifikacijama na automobilu koje su juče rezultirale najboljim vremenima na oba treninga ali istina je da Red Bul - usled Perezovog udesa na prvom treningu i problema sa pogonskom osovinom na Maksovom automobilu na drugom - još uvek nije pokazao pun potencijal pa će borba za prvu startnu poziciju danas biti prilično nepredvidljiva.

Za razliku od Bahreina, gde se tik ispod vodećeg dvojca pozicionirao Meklaren, ovoga puta za tu poziciju će konkurisati pre svega Ferari i AlfaTauri. Dve italijanske ekipe možda neće biti u direktnoj konkurenciji za prvi red, ali neće biti ni mnogo daleko pa će biti u dobroj prilici da kapitalizuju bilo kakvu grešku austrijskog i nemačkog tima.

Malo iza njih nastupaju pomenuti Meklaren i Alpin, dok se Aston Martin na početku sezone i dalje muči više nego što je bilo za očekivati. Alfa Romeo će tradicionalno spajati gornji i donji dom iz kojeg će ovog vikenda nešto konkurentniji biti Vilijams kojem brze krivine italijanske staze više odgovaraju od sporih krivina Bahreina. Has je uz svesrdnu pomoć eskapada svojih početnika za volanom već zakucan za samo začelje i na stazi koja ne prašta greške jedino može da se nada da račun za popravku automobila neće biti povelik.

Možda se o knjigama ne može suditi na osnovu korica a svakako nije naročito promućurno davati dugoročne prognoze nakon samo jedne trke ali hajde da se makar složimo da smo pre tri nedelje dobili najintrigantniji početak sezone u poslednjih nekoliko godina.

Perspektiva borbe za titulu između Maksa i Luisa u kojoj će pobednika odlučiti sitnice - taktika, manji broj grešaka i neizostavno zrnce sreće - umesto brutalne superiornosti jednog automobila nad drugim ovog puta deluje stvarno i to je već sasvim dovoljno da svaki naredni trkački vikend čekamo sa zdravim nivoom anksioznosti kakav odavno nismo imali prilike da iskusimo.

Velika nagrada Emilija Romanje danas ima samo jedan zadatak: da štafetu ove novostečene konkurentnosti produži bar do Portugala

div id="adoceanrsvdcfhklggd">