Читај ми!

Konačno dobijamo odgovor na pitanje ko osvaja titulu u Formuli 1 - vozač ili automobil

Ni Roni O'Saliven nije mogao da odoli: „Sjajno je što je Luis osvojio sedam titula, ali ako voziš brži automobil možeš da priuštiš nekoliko grešaka i da se iz toga izvučeš bez posledica. To je pomalo kao da voziš tako što držiš samo jedan prst na volanu dok pušiš cigaretu. Ja ne bih bio toliko zadovoljan svojom karijerom u snukeru da sam igrao na stolu na kojem su rupe za moje kugle bile veće od onih koje su koristili moji protivnici".

Siguran sam da znate o čemu je reč, štaviše, ukoliko makar i ovlaš pratite Formulu 1 siguran sam da ste i sami voljno ili nevoljno već bili deo te rasprave, stare koliko i šampionat: lako je njemu, u tom automobilu bi i (ubaci ime vozača prema sopstvenoj preferenciji) bio šampion.

Večita dilema - šta je starije, kokoška ili jaje - u slučaju Formule 1 glasi ovako: kada neko osvoji titulu da li je to zbog automobila ili zbog vozačkog umeća?

Verujem da imate jasno mišljenje o tome za makar poslednjih nekoliko svetskih prvaka.

Baton? Pa imao je dupli difuzor. Fetel? Lako mu je bilo u Njujievoj aerodinamičnoj raketi. Rozberg? Nikad ne bi bio šampion da nije imao najbrži automobil. Hamilton? Gde je bio pre Mercedesa? E pa, znate šta? Vreme je da tu dilemu razrešimo jednom zauvek. Uz pomoć - Kovida?!

Nije moguće preterati ako pričamo o katastrofalnim posledicama pandemije na praktično sve aspekte naših života. Zbog žrtava ove surove bolesti, onih koji su je preživeli, onih kojima je zbog nje egzistencija ugrožena ali i svih onih čiji život danas ne liči na ono kako je izgledao pre samo 12 meseci.

Koliko god u poređenju sa tim bilo prozaično komentarisati efekat Kovida na ovogodišnji šampionat, vest koja je stigla prošlog utorka je dobrano protresla sve krugove Formule 1.

Luis Hamilton je ove sezone dostigao ili oborio gotovo sve rekorde koji postoje, usput osiguravši sedmu titulu svetskog šampiona i - pre pet dana saznao da je pozitivan na koronavirus.

Prvo i najvažnije je da mu poželimo brz oporavak uz nadu da će mladi, fit organizam relativno lako uspeti da se izbori sa infekcijom.

Međutim, posredni efekat nesreće koja je zadesila velikog šampiona postao je ništa manje intrigantan kada je objavljeno da će na predstojećoj trci u Bahreinu njegovo mesto zauzeti 22-godišnji Džordž Rasel, nominalno Mercedesov vozač koji već drugu sezonu vozi za Vilijams, slavni britanski tim koji već godinama tavori na samom dnu poretka Formule 1.

Što znači da će se u nedelju, za volanom ubedljivo najboljeg automobila u šampionatu, naći poslednjeplasirani vozač koji je u skoro dvogodišnjoj karijeri u premijernoj kategoriji svetskog auto sporta do sada osvojio tačno - 0 bodova. I kome je zato suđeno da nam jednom zauvek razreši tu večitu dilemu: da li je bitniji automobil ili vozač?

Verujem da je podela na dva tabora - vozački i automobilski - poprilično oštra. I obe strane imaju dosta ubedljive argumente. Oni koji misle da je do vozača će uvek isticati Prostovu titulu 1986. protiv gotovo nepobedivih Vilijamsa, herojstvo Sene u nejakom Meklarenu 1993. godine, Alonsove bravure u nekonkurentnom Ferariju, ili kasnije u još gorem Meklarenu, možda i dve Kimijeve pobede u Lotusu.

Ni druga strana nema ništa lošije adute - Mensel nije mogao do titule dok nije dobio superiorni Vilijams 1992. godine, jednako kao i Hil 1996. ili Vilnev godinu kasnije. Batonu je 2009. šampionat donelo genijalno tumačenje rupe u propisima a Fetel bez Njujieve briljantnosti ne liči na četvorostrukog svetskog prvaka.

Dar koji smo zato dobili postavljanjem Džordža Rasela u šampionski automobil nema cenu.

Ukoliko impresivni Britanac (šampion i u GP3 i u F2) u nedelju trijumfuje, biće to konačni argument u prilog onima koji tvrde da je sve ipak do automobila. I biće nemoguće protivrečiti im, ako je zaista moguće da neko ko se skoro pune dve godine muči na začelju karavana sedne u najbrži automobil i odmah pobedi.

Ako pak do karirane zastave dođe neko drugi, suprotni tabor će imati sva prava da kaže da su sve ovo vreme oni bili u pravu - koliko god bio dobar automobil, moraš biti as da bi u njemu pobeđivao.

Ne znam ko će u ovom nadgornjavanju u nedelju dobiti krunski dokaz za svoju teoriju jer budimo realni, i jedni i drugi imaju sjajnu priliku.

Rasel je na oba slobodna treninga u petak bio najbrži - već to je fantastičan rezultat - pa za pobornike automobilske strane stvari deluju prilično izgledno.

Međutim, za pobedu je bitno nešto više nego samo voziti brzo i pobornici vozačkog umeća nemaju (još uvek) razloga da sumnjaju u ono što propagiraju.

Znam, međutim, nešto drugo. Možda dobar automobil može da šampionom napravi i ne tako dobrog vozača, ali u lošem automobilu ni najbolji vozač nema nikakvu šansu. Tako da je sigurno do automobila. Kao što je i do vozača.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво