Od fikcije do stvarnosti i nazad

Možda je u svetu fikcije - nezavisno od formata - sve moguće, pa tako i da David savlada Golijata, da Ratnici goloruki probiju svoj put od Bronksa do Koni ajlenda, ili da Mark Vatni uzgoji dovoljno krompira na Marsu da mu potraje dve godine dok se ekipa sa Hermesa ne vrati da ga spasi. Hej, nekad je i u svetu Formule 1 bilo sve moguće - recimo da Grejem Hil u Monaku promaši šikanu, izađe iz automobila i odgura ga nazad na stazu, sedne i nekih 40 krugova kasnije preuzme vođstvo i pobedi; da Šumi na Katalunji stigne do drugog mesta vozeći veći deo trke automobil koji je imao samo jednu - petu - brzinu; ili da Džens u Kanadi 30 krugova pre kraja bude zadnji pa ipak pobedi preticanjem u poslednjem krugu.

Ali ni tu nije kraj. U Veroni tako danas znaju da i magarci mogu da lete, Čikago je na Kabse čekao "samo" 108 godina a Srbin će jednog dana postati najtrofejniji teniser na svetu zato što je i u životu, ponekad, sve moguće.

Osim onog što nikako nije moguće.

Da neko - nešto? - zaustavi Mercedesovu šetnju do još jedne titule. Znaci su bili tu još u Barseloni, u pre-korona periodu (seća li se ko tog vremena?), da bi sve postalo jasno posle Austrije i Mađarske, staza na kojima u hibridnoj eri ekipa iz Breklija nije baš blistala a na kojima je konkurencija ove godine zaostajala sekundu po krugu. Uz sekvencu Silverston-Silverston-Katalunja-Spa-Monca koja je pred nama, jasno je da se šampionat završio pre nego što je i počeo a da stvar bude gora, uz zamrzavanje razvoja motora, teško da će i u 2021. biti išta drugačije. Jer, nije problem što je Mercedes ove godine na Silverstonu 7 desetinki brži nego u 2019-oj, problem je što su i Red Bul i Ferari sporiji nego godinu dana ranije?!

Šest godina nakon uvođenja hibridnog pogona, deluje kao da smo se vratili pravo u 2014. godinu. Kako je to moguće?

Šef Ferarija, Džon Elkan, je pomalo lakonski označio 2022. kao godinu kada će se Ferari vratiti na pobednički put (to je godina u kojoj bi trebalo da startuju nova pravila), usput objasnivši da crveni automobil već punu deceniju ima niz „strukturalnih slabosti u aerodinamici vozila" a da je takođe „izgubljena i snaga motora"?!

Što bi možda i bilo u redu, samo da ne pričamo o ekipi sa najvećim budžetom u Formuli 1, čije trošenje bi isti taj Elkan morao bolje da nadzire.

Iz Red bula, pak, se nisu oglašavali na sličan način, osim što slušamo kako su „još uvek u procesu upoznavanja svojeg automobila", kako je to formulisao Maks Verstapen. Samo nemojte da žurite, Maks, bilo bi šteta da nam neko pokvari ovako obećavajuću sezonu trkanja?!

Neko zlurad bi pomislio da za upoznavanje automobila služe predsezonski testovi i da model sa potpisom Ejdrijena Njujia ne bi trebalo da bude baš tolika enigma za najtalentovanijeg vozača ove generacije, ali hej, nemojmo biti sitničavi, zar ne?

Nažalost, kada je situacija na vrhu obesmišljena vrhunskim profesionalizmom Volfove ekipe i amaterizmom Hornerove i Binotove grupe građana, čak i istinski intrigantne priče iz nižih ešalona karavana gube smisao.

Pa tako, kada bi recimo imali šampionat, bilo bi fascinantno analizirati reperkusije Perezovog susreta sa koronom baš u trenutku kada mu se drma stolica, zašto je Rejsing point izabrao Hulka pre nego zvanične (Mercedesove) rezerve na koje ima pravo i da li će Nemac zahvaljujući neočekivanom povratku iz penzije konačno skinuti stigmu vozača sa najviše trka u karijeri bez ijednog podijuma.

Bilo bi zabavno raspredati i o Nirburgringu (pomalo neočekivano, umesto Hokenhajma kojeg su svi najavljivali) u oktobru, uz prognoziranu jednocifrenu temperaturu vazduha i konsekvencama koje će na trkanje imati takvi vremenski uslovi ili odličnom početku sezone za Meklaren koji se pod Andreasom Zajdlom polako vraća a dogodine ponovo dobija i Mercedesov agregat.

Na kraju ali ne i najmanje važno, zanimao bi nas i ishod Renoove žalbe - koja je do sada već morala da dobije epilog - sa potencijalno dalekosežnim posledicama po budućnost ovog sporta.

Ovako, dok sve postaje nevažno, ostaje nam samo da se prepustimo omiljenoj fikciji. Za razliku od današnje Formule 1, tamo je još uvek sve moguće.