Читај ми!

Зашто је Београд у очима НБА лиге кошаркашки град и има ли кошарке и после Берлина

НБА лига слави 75. рођендан и тим поводом направила је документарни филм о Београду. Филмски серијал "Градови кошарке" има осам епизода о осам градова, а осим Београда главни јунаци серијала су и Болоња, Каунас, Солун, Истанбул, Келн, Севиља и Париз. О томе шта је од Београда направило кошаркашки град за емисију "Око" говорили су Жарко Паспаљ, Марин Седлачек и аутор филма Александар Милетић.

Новинар Политике Александар Милетић, који је аутор документарног филма о Београду, рекао је у емисији "Око" да је хтео да прикаже све ствари које су одредиле Београд као град кошарке.

Истиче да је кошарка много више од мушке репрезентације јер много деце игра и воли кошарку.

"Једини је проблем што кошарка више није бесплатна, као и многи други спортови", сматра Милетић.

Прослављени кошаркаш и некадашњи репрезентативац Југославије Жарко Паспаљ каже да НБА кошарка није дошла на ове просторе преко ноћи.

Истиче да на одлазак пет европских звезда, међу којима је и сам био, у НБА лигу пре више од 30 година гледа као на пионире који су на Дивљем западу ишли кочијама.

"Ја тако гледам тај наш први одлазак у непознато. Ниси баш упознат како ствари тамо функционишу, али следеће што памтиш је све јако позитивно и кажеш себи – зашто ми овако не радимо", истиче Паспља.

Каже да је напредовао као играч свако ко је тамо отишао и наглашава да су момци из Европе после 30 година дигли то на нови ниво и да зато Европљани треба да се поносе.

"Мислим да је најбољи пример било Европско првенство, које је, за разлику од оног у Словенији, било јако пријатно за гледање", истиче Паспаљ.

"Играчи нису озбиљно схватили Италију"

Жарко Паспаљ сматра да су репрезентативци Србије олако схватили дуел са Италијом и да им се то обило о главу.

"Мени се није свидела једна ствар. Имали смо лоше искуство од прошле године, изгубили смо јако битну утакмицу против Италије. Људи заборављају да смо пре само два месеца добили Италијане са четири разлике, али смо губили са петнаест, дефинитивно за црвено светло. Онда смо отишли у Праг и одиграли пет одличних утакмица, видело се да екипа има потенцијал", рекао је Паспаљ.

Подсећа да је после тога репрезентација имала три слободна дана пред утакмицу са Италијом у Берлину.

"Сигурно су имали састанке, тренинге, али имам утисак да нису довољно озбиљно схватили и противника и начин на који треба да се одигра. То ми је само засметало. То је врло индивидуална ствар, мислим да ту тренери немају великог утицаја. На сваком играчу је да увече замишља оног кога треба да чува, на који начин да га чува и шта треба да уради да би екипа добила", објаснио је Паспаљ.

Истиче и да је питање евентуалног странца у репрезентацији Србије "макар тематика коју мораш да ставиш на сто".

"Ми је немамо ни на столу, код нас је у подруму. Ово је тема за размишљање, о овоме треба да се прича. Зашто ми мислимо да више волимо нашу земљу него ови други своју? Имамо и позитивних и негативних примера, на крају и код нас у женској репрезентацији. Данас можеш да имаш странца, сутра не мораш... Требало би да се састане неки стручни савет, па да се прича о томе, а не да се то држи у подруму", нагласио је Паспаљ. 

"Србију на Евробаскету коштала једна лоша четвртина"

Марин Седлачек, дугогодишњи тренер "Кошарке без граница", заједничког пројекта НБА и ФИБА, каже да су први корак приближавања НБА тимова и европске кошарке били "Мекдоналдсови" турнири.

"Ти контакти су само потврдили тезу коју је Грег Поповић имао и раширила се позитивна информација. Људи су конкретно видели да на терену могу да се сусретну играчи као што су били Паспаљ и та читава генерација са НБА играчима", наводи Седлачек.

Сматра да европска кошарка још не личи на НБА, пре свега због правила.

Седлачек каже да је Србију на Европском првенству коштала једна слаба четвртина или једно слабо полувреме.

"Мене је више изненадила Италија. Ушли су са изузетном дозом самопоуздања, губећи 15 разлике", напомиње Седлачек.

Цело гостовање Жарка Паспаља, Марина Седлачека и Александра Милетића у емисији "Око" погледајте у видео-снимку на почетку текста.