Čitaj mi!

#PZE22

Šest pesama koje su obeležile finale „Pesme za Evroviziju ’22“

Prošlo je više od 24 sata od finala „Pesme za Evroviziju“, a svi i dalje pevušimo Konstraktine stihove na latinskom i čuvene rečenice – „biti zdrava“ i „nemam knjižicu“. Međutim, za nama je sjajan festival na kojem smo čuli i videli dosta sjajnih kompozicija i nastupa, što govori o tome da muzičari ipak žele da predstavljaju svoju zemlju na „Evrosongu“, a ne da se samo promovišu. Izdvajamo vam šest pesama koje su obeležile takmičenje, a nisu uspele da dođu do pobede.

Sara Jo – Muškarčina

Sara Jo je bila glavni favorit uoči takmičenja, i to se moglo primetiti po reakcijama na društvenim mrežama i u medijima, i po broju pregleda na Jutjubu

Sara je, osim pesme koja bi se mogla svrstati u neku vrstu modernog čočeka, gledaocima pružila nesvakidašnji nastup za naše prilike, koji je nesumnjivo imao elemente umetničkog performansa.

Navikli smo da uz zahtevne nastupe obično ne idu i dobre vokalne sposobnosti, ali Sara Jo je uspela da razbije i te predrasude i da i u vokalnom smislu bude besprekorna.

Nadamo se da Saru neće obeshrabriti to što joj je pobeda izmakla, pošto bez ikakve sumnje ima potencijal koji bi u budućnosti trebalo da prikažemo na „Pesmi Evrovizije“.

Zorja – Zorja

Dokaz da su kompozicije sa etno-motivima neprevaziđene jeste Zorjino treće mesto, koja se gledaocima „Pesme za Evroviziju“ predstavila autobiografskom pesmom.

Osim izvanrednih vokalnih sposobnosti koje nam je predočila, Zorja je imala nastup koji je u potpunosti pratio kompoziciju, koja na momente ima himnične elemente.

Treće mesto je veliki uspeh, pa bismo mogli da očekujemo Zorju na takmičenju i narednih godina, možda i sa pesmom iz nekog drugog žanra.

Gift – Haos

Pravi haos na sceni napravila je grupa Gift, sa prepoznatljivim i karakterističnim izgledom frontmena Joce Ajkule koji je učinio da ceo nastup ne izgleda kao obična svirka.

Haos je klasična rok numera koja ima određene elemente koji je čine sablasnom, ali ono što je svakako izdvaja i čini specifičnom jeste glas frontmena.

Rok se vraća na evrovizijsku scenu, zahvaljujući prošlogodišnjim pobednicima, a čini se i da se sve više domaćih bendova ohrabruje da bude deo takmičenja.

Naiva – Skidam

Pre dve godine, Naiva se domaćoj publici predstavila jednostavnom, a efektnom pesmom Baš, baš, a na ovogodišnjem festivalu pesmu Skidam izvela je sedeći na kauču, bez ikakve značajne koreografije.

Naiva, odnosno Ivana Jajčanin, očigledno je želela da pokaže da svojim glasom može da ukaže na sebe i da joj za to nisu potrebni nikakvi spektakli.

Bez obzira na to što se lošije plasirala u odnosu na 2020. godinu, sigurno je da ćemo Naivu i narednih godina gledati na nacionalnom izboru, a možda i na „Evrosongu“, ukoliko se sve kockice poslože.

Zoe Kida – Bejbi

Nekadašnja članica grupe Zemlja gruva, čija je članica i ovogodišnja pobednica Konstrakta, Zoe Kida odlučila je da pesmom Bejbi započne solo karijeru.

Kompozicija kojom se Zoe predstavila je naizgled prilično jednostavna, ali taj zvuk je sve popularniji u svetu i velika je privilegija imati takvu kompoziciju na nacionalnom izboru predstavnika Srbije na „Pesmi Evrovizije“.

Zoe Kida je osim dobre pesme pokazala i svoje iskustvo koje joj je donelo sigurnost na sceni, a uz svoj glamurozni izgled, nije joj bio potreban zahtevan nastup, već je kompletnu atmosferu uspela da, osim svojim glasom, dočara i dobro odabranim animacijama.

Gramophonedzie – Počinjem da ludim 

Pozitivno ludilo na scenu „Pesme za Evroviziju“ donela je pesma koju je Gramophonedzie napravio za takmičenje.

Pesma je dočarala atmosferu iz klubova i diskoteka, a u nastupu je bilo jedinstveno to što su pevačica i ostatak benda bili u pozadini i dali prednost koreografiji.

Takav zvuk nam je nedostajao i nadamo se da će se slične pesme pojavljivati i na budućim izborima za predstavnika Srbije na „Pesmi Evrovizije“.

Predstavili smo vam naš izbor. Znamo da se ukusi razlikuju, zbog toga vas pozivamo da u komentarima napišete svoje favorite. 

broj komentara 14 pošalji komentar
(sreda, 09. mar 2022, 11:23) - Biljana [neregistrovani]

Bravo za rts

Ovo je najbolja Beovizija do sada. Izvanredna kombinacija takmicenja i italijanskog San Rema, kanzone koje podizu raspolozenje, odlicni pevaci pevaju bez greske na italijanskom i naravno Big Band sa dirigentom koji je podigao atmosferu. Momak je hit veceri, nevidjeno do sada, gledala sam bez daha. Bravo, bravo i pozovite dirigenta Filipa u neku emisiju da ga bolje upoznamo, svaka mu cast.

(utorak, 08. mar 2022, 16:57) - anonymous [neregistrovani]

10

Odličan izbor, mada je bilo još dobrih pesama.

(ponedeljak, 07. mar 2022, 18:01) - anonymous [neregistrovani]

Konstrankta, vise nego odlicna...

Pjesma je super .
Slusam je stalno...spoj svega izvrstan...nema golotinje...
Bas me pozitivno iznenadila...
SVU srecu I nadam se da ce biti shvacena....ima dosta poruka...

(ponedeljak, 07. mar 2022, 17:47) - Maja [neregistrovani]

Komentar na komentar o internacionalnom žiriju

Predlog o uključivanju internacionalnog žirija je na mestu i analiza je odlična. Potreban je i međunarodni ugao pri izboru pesme. Srbija sada ima problem jer stranci ne razumeju smisao Konstraktine pesme. Ovakvim izborom finale nije sigurno. Sara Jo i Zorja bi sigurno prošle u finale.

(ponedeljak, 07. mar 2022, 17:32) - Ivan [neregistrovani]

Odlican program

Svaka cast RTS-u na organizaciji, scenografiji, fenomenalnim voditeljima i na jos mnogo cemu. Izbor pesama je bio raznolik, za svaciji ukus. Program je bio jako zanimljiv, dinamican, duhovit. Ma sve je bilo savrseno. Bravo! Bilo je veliko zadovoljstvo pratiti sve 3 veceri.

(ponedeljak, 07. mar 2022, 17:04) - anonymous [neregistrovani]

Bravo

Svaka čast za komentar.
E de je veliki Čola da zapeva svojim glasom i talentom i oduva sve ove pozere ;-)

(ponedeljak, 07. mar 2022, 16:20) - anonymous [neregistrovani]

@Internacionalni žiri

Meni se dopada “strategija” da nema jednog značenja pesme. Ja sam najmanje mislila na zdravstveno osiguranje, ono je ovde i najmanje bitno… Ona govori o ženi (jer naglašava “Umetnica”), ona govori o zdravim telima u kojima je duh loše… I nije uopšte bitno šta kažu stranci. To nam je ostalo od 90-ih, ta iskompleksiranost, šta stranac kaže i misli. Bitno je šta mi kažemo, a nas 44.000 se pokrenulo i glasalo jer nismo hteli da pobedi prosek i mediokritet, kič… Ko nije zadovoljan, nek glasa sledeće godine za svog favorita.

(ponedeljak, 07. mar 2022, 15:48) - anonymous [neregistrovani]

Konstruktorka

Uzasno dobro.

(ponedeljak, 07. mar 2022, 15:21) - anonymous [neregistrovani]

Lift

Ste neopravdano izostavili. Konstrakta, Sara i Lift, to su po meni najbolje tri. Koja je najbolja za Evroviziju, ne znam. Postoji razlika izmedju onoga što se nama svidja i šta je zgodnije za izvoz, ali ljudi pri glasanju verovatno nisu tako razmišljali. Veoma cenim pobedničku pesmu zbog originalnosti, ali bojim se da se previše oslanja na tekst koji tamo naravno ne razumeju. Možda bi trebalo da peva na engleskom, a opet s druge strane pitanje je kako bi zvučalo. Neko prilicno vešt bi trebalo to da prilagodi.

(ponedeljak, 07. mar 2022, 14:33) - anonymous [neregistrovani]

Internacionalni žiri

Mislim da treba da uključimo i internacionalni žiri u domaći izbor za pesmu koja će nas predstavljati na Evroviziji. Pa onda svako po 33%. Zorja i Sara Jo su ostavile mnogo bolji utisak u inostranstvu nego pobednica. Zorja je svakako bila najsigurniji izbor za ulazak u finale (jer bi dobila i podršku žirija i podršku dijaspore). I Zorja i Sara Jo imaju ogroman potencijal za doradu nastupa. Međutim, kod Konstrakte nema šta da se unapredi (nastup je odličan), ali ostaje problem kako komunicirati takvu pesmu inostranoj publici. Jako je loša strategija koju pobednica promoviše da svako interpretira pesmu po svome i mislim da je to recept za propast. Izaberite dve ili tri teme iz pesme i to nekako pokušajte da jasno prezentujete kroz promo materijal i nastup u Torinu. Ako poruke nisu jasne nema ni finala. Smatram da je Konstrakta zasluženo pobedila, ali ako nam je stalo do plasmana i ako želimo finale bolje bi bilo da je ustupila mesto Sari Jo da nas predstavlja na Evroviziji (to se dešavalo i na festivalu Sanremo da drugoplasirani/a ide na Evroviziju, tako je Frančeska Mikijelin predstavljala Italiju). Pobednička pesma je suviše specifična i slojevita. Takođe, ima previše referenci koje nisu poznate međunarodnoj publici. Ako ne postoji jasna ideja kako pesmu predstaviti strancima, bolje je da nas predstavlja ili Sara Jo ili Zorja.