Читај ми!

Gudački sekstet Antonjina Dvoržaka

Među prvim kompozicijama po kojima je Antonjin Dvoržak postao poznat i van rodne Češke bio je Gudački sekstet.

 

Ovo delo će u današnjem Autogramu predstaviti Gorica Pilipović.

Godine 1874. 33-godišnji Antonjin Dvoržak bio je malo poznat praški muzičar čiji su prihodi od komponovanja i sviranja orgulja u crkvi Svetog Adalberta bili tako mali da su gradske vlasti mogle i da mu izdaju dokument o siromaštvu. Zato iste godine on odlučuje da konkuriše kod carske komisije u Beču koja je dodeljivala stipendije siromašnim umetnicima. Bila je to vrlo ugledna komisija, u njoj su sedeli direktor dvorske opere Johan Herbek, strah i trepet muzičke kritike Eduard Hanslik te velikan bečke muzičke scene Johanes Brams. Dvoržak dobija stipendiju, a kada je nekoliko godina kasnije morao da je obnovi, Hanslik i Brams dolaze na ideju da mu pomognu da se njegova muzika čuje i van granica njegove rodne Češke. Brams će urgirati kod svog berlinskog izdavača Frica Zimroka da štampa Dvoržakova dela, kao i da naruči nova te tako 1878. nastaje čitav niz kompozicija koje će postati veoma popularne. Među njima je i Gudački sekstet op. 48 u A-duru.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се