Читај ми!

Kako zvuči tišina

Vreme muzike na Veliki petak, koje uređuje i vodi Gorica Pilipović, ispuniće tišina.

To zvuči kao paradoks, ali kako zvuče kompozicije pod tim naslovom, tj. šta je tišina značila za neke kompozitore i kako su je dočaravali svojom muzikom, videćemo danas na primeru pet ostvarenja.

Prvo među njima nosi naslov „E silencio", „Tišina je", a njegova autorka je Katarina Miljković. Delo je pisano 1987. za mecosopran, preparirani klavir, gudače i traku, što govori o sklonosti Miljkovićeve ka nestandardnim ansamblima. Kao što je muzika Katarine Miljković izvirala iz zvučnog, pa i intimnog okruženja, tako je i ostvarenje pod još paradoksalnijim nazivom „Pauze tišine" italijanskog kompozitora iz prošlog veka Đan Frančeska Malipjera nastalo kao odgovor na ratno okruženje. „Ko uspe da pronikne tišinu i dozove je njenim pravim imenom, taj je postigao najviše što smrtan čovek može postići", reči su Ive Andrića koje citira muzikološkinja Ivana Vuksanović u tekstu pod naslovom „Tišina bez spokoja". Tekst objavljen u časopisu Novi zvuk govori o kompoziciji „Silencio" Milana Mihajlovića, još jednom muzičkom delu koje se bavi tišinom. Pet godina pre Mihajlovićeve kompozicije, dakle, 1991, nastaje i „Silencio" Sofije Gubajduline. Konačno, tu je i Arvo Pert koji ima svoju muziku tišine, pod latinskim nazivom „Silencijum", to je zapravo drugi deo njegove čuvene kompozicije „Tabula rasa".

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи