Читај ми!

Umesto simfonije

Nemački kompozitor Maks Reger nije napisao nijednu simfoniju, ali je zato svoj jedini Koncert za violinu i orkestar zamislio upravo u simfonijskim proporcijama.

Možete ga slušati u današnjoj emisiji Autogram koju uređuje i vodi Gorica Pilipović.

Muzika i karijera nemačkog kompozitora Maksa Regera bile su obeležene raznim tenzijama. S jedne strane, u pogledu stila on je bio tradicionalista, konzervativni stvaralac čvrsto ukorenjen u nasleđu svojih velikih nemačkih prethodnika, koji je upotrebljavao forme baroka ili klasicizma. S druge strane, Reger je bio reformista čiji su gusti kontrapunkt i beskrajne modulacije pomogli da se utaba put od kasnog romantizma do modernizma. Reger je bio svestan tih paradoksa i činjenice da se nalazi na ivici. Njegov učitelj muzičke teorije, čuveni Hugo Riman, kritikovao je njegove suviše kompleksne harmonije, ali Reger nikada nije poželeo da potpuno eliminiše tonalitet kao što je to učinio njegov radikalni savremenik Arnold Šenberg.
Postoji određeni paradoks i u pogledu Regerovog mesta u istoriji muzike. Iako se smatra da je on jedan od najznačajnijih kompozitora svog vremena - čak ga je Paul Hindemit nazvao poslednjim gigantom muzike - danas su njegova dela retko na koncertnom repertoaru. Njegov specifični harmonski jezik i majstorstvo muzičke forme kao da više privlače eksperte nego publiku.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи