среда, 08. јул 2020, 16:00
Milivoj Miško Pavlović i Ivana Simeonović Ćelić
Desetogodišnjica postojanja Muzeja Zepter; Miško Pavlović "It is time to pay now", Galerija O3one
Grafike kojima se Miško Pavlović predstavlja u galeriji O3one čine selektovani radovi iz dva ciklusa - jedan koji se bavi tematikom grada i prirode, a drugi koji je nastao u okviru međunarodnog projekta "Nature is my homeland". Zjednički imenitelj oba ciklusa je izvesna zapitanost o nastajućim promenama koje, podjednako na lokalnom i globalnom nivou dramatično menjaju urbani i prirodni pejzaž.
"Vekovima unazad Grad i Priroda stoje kao dva antagonizma jedan prema drugom u labavoj ravnoteži i sumnjivom savezu. Kao mesto čovekovog obitavanja i delatnosti grad je središte i nosilac jedne civilizacije, a time i kulture. Dualizam dve teritorije urbanog i prirodnog područja se može posmatrati kao dualizam duha i materije, muškog i ženskog principa" zapisao je u katalogu izložbe Miško Pavlović.
Muzej Zepter je zvanično otvoren 1. jula 2010. godine u značajnom arhitektonskom zdanju u glavnoj beogradskoj ulici. Glavna delatnost Muzeja Zepter je da sistematski prikuplja, štiti, čuva, proučava, izlaže i publikuje dela umetnosti. Ideja je da se na jednom mestu nađu dela i umetnici koji mogu da dočaraju sliku kompleksne likovne pozornice umetnosti u Srbiji druge polovine 20. veka i početka novog milenijuma.
Na desetu godišnjicu muzeja trebalo je da bude otvorena izložba radova Slavoljuba Caje Radojčića i promocija njegove monografije, trećeg dobitnika nagrade Stojan Ćelić, umetnik, teoretičar i kritičar, akademik. To je trebalo da bude prilika da se ukaže na sve ono što je Muzej Zepter za tih deset godina uradio - koje su se izložbe i događaji u njemu dešavali, koja su i koliko novih dela je obogatilo njegovu kolekciju, koliko je i kakva je publika bila prisutna i kakav je odjek ta delatnost imala u zemlji i svetu.
Gosti emisije biće: Milivoj Miško Pavlović, umetnik i prof dr Ivana Simeonović Ćelić, direktorka Muzeja Zepter.
Urednik i voditelj emisije: Sava Ristović.
Коментари