недеља, 29. мар 2020, 10:00
Mit o Mokranjčevoj "Neorginalnosti"
Poslednja emisija martovskog ciklusa Kako slušati muziku, posvećenog rukovetima Stevana Mokranjca, bavi se pitanjem njegove navodne neoriginalnosti kao obrađivača narodnih pesama. Urednica je Gorica Pilikpović.
I posle svega o čemu smo govorili u ovom ciklusu emisija, posle svih mogućih aspekata analize rukoveti - formalne, harmonske, horske, dramaturške - zaista je teško poverovati da je iko ikada mogao Mokranjcu da ospori originalnost. To se, međutim, događalo, i u današnjoj, poslednjoj emisiji stavićemo tačku na taj mit o neoriginalnosti odnosno prenećemo delove izlaganja muzikološkinje Tijane Popović-Mlađenović, sa tribine u okviru Mokranjčevih dana u Negotinu 2011. godine. Tačnije, ona je govorila o prihvatanju i vrednovanju Mokranjčeve muzike od strane muzičkih stručnjaka koja traje, evo već više od 120 godina. Drugim rečima, od kada su se Mokranjčeve rukoveti pojavile od tada se o njima i piše, ali isprva se o Mokranjcu govori samo kao o obrađivaču narodnih pesama, ne i originalnom stvaraocu.
Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић
Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]
Коментари