Читај ми!

Vek harmonike – Koncert trija Zajtenvind

Snimak sa koncerta nemačko-švajcarskog trija Zajtenvind, zabeležen 13. septembra 2019. godine na Muzičkom festivalu u Bernu. Čućete ostvarenja Junghee Li i Pola Klifta.

Trio Zajtenvind osnovan je 2013. godine, a čine ga Olivija Štajmel – harmonika, Karolina Eman – violončelo i Jonas Čanc – saksofon. Svi članovi ovog sastava višestruko su nagrađivani kao solisti, a upoznali su se tokom studija u Bazelu, jednom od evropskih centara za savremenu muziku. Godine 2019. trio je naručio dela na temu „opijenosti” od kompozitora koji čine novu muzičku scenu u ovom švajcarskom gradu. Autorima je data sloboda da ovoj temi pristupe trežeći inspiraciju u širokom spektru njenog ispoljavanja – od medicinski definisane konfuzije, preko zloupotrebe opijata do emocionalne ekstaze koju čovek doživljava u nezdravoj „čulnoj intoksikaciji”. Nekoliko kompozicija koje su nastale kao deo tog projekta umetnici su izveli na koncertu u Bernu.

Prvo ćete čuti ostvarenje pod nazivom Novo delo za trio i živu elektroniku Junghee Li. Ova korejska autorka rođena je u Tokiju, a od 1991. godine živi i radi u Bazelu, gde je i završila studije čembala i kompozicije. Nakon studija usavršavala se u oblasti elektronske muzike u kojoj i danas aktivno stvara.

Australijski kompozitor i audio umetnik Pol Klift, koji trenutno živi i radi u Švajcarskoj, inspiraciju za svoja dela nalazi u različitim oblastima kao što su lingvistika, modernistička književnost i slikarstvo, kao i vanevropske muzičke tradicije. Sve češće njegovu pažnju privlače i složene mehaničke mašine, kao i studije o svetlosti. U slučaju kompozicije Astat, koju ćete čuti u emisiji, autor je bio nadahnut svojstvima ovog egzotičnog hemijskog elementa. Naime, to je najređi radioaktivni prirodni element na Zemlji koji nastaje raspadanjem težih elemenata. U Zemljinoj kori ga ima manje od jednog grama. Po rečima autora, priroda ove skoro pa hipotetičke supstance bila je metaforički bogata, u smislu raspadanja zvučnog materijala, njegovih transformacija, ali i izobličenja tog materijala u našem sećanju.

Druga njegova kompozicija koju možete da čujete u emisije je Prisustvo, odsustvo, stepen, prvobitno je napisana 2015. za harmoniku i elektroniku, a Olivija Štajmel je premijerno izvela 2016. godine. Nakon toga Klift je uradio i verziju za saksofon, harmoniku, violončelo i elektroniku.

Urednica emisije Marija Vuković



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво