Читај ми!

Nova diskografija – Gustav Maler: Pesma o Zemlji

Čućete kako Simfonijski orkestar Berlinskog radija pod upravom Vladimira Jurovskog izvodi Malerovu „Pesmu o Zemlji”, objavljenu za izdavačku kuća Pentaton u julu prošle godine.

U ovom delu koje se žanrovski nalazi na razmeđi simfonije i ciklusa pesama sa orkestarskom pratnjom, kao solisti nastupaju mecosopran Sara Konoli i tenor Robert Din Smit, izvođači koji su već stekli reputaciju iskusnih tumača Malerove muzike. Stoga ne iznenađuje njihova saradnja sa Simfonijskim orkestrom Berlinskog radija i Vladimirom Jurovskim, koji su za ovu izdavačku kuću već objavili pozamašan broj albuma, uključujući i simfonijska dela Malera, Štrausa i Šnitkea, kao i violinske koncerte Britna i Hindemita. Sam Jurovski je Malerovu muziku snimao i sa drugim evropskim orkestrima, ne samo sa svojim matičnim ansamblom, a u programskoj knjižici koja prati ovo izdanje, navodi da se odlučio da Pesmi o Zemlji pristupi tako što će napraviti otklon od "betovenovskog modela" i usmeriti se prema "liričnijem" izrazu koji bi se pre mogao povezati sa stvaralaštvom Šuberta. Jurovski ističe kako mu se čini da se Maler u ovom ostvarenju, a posebno u kontemplativnom završnom stavu pod nazivom Der Abschid, odnosno Rastanak, pomirio sa ljudskom prolaznošću te opredelio da u ovom delu „proslavi besmrtnu prirodu života". Otuda u njegovom pristupu ima manje dramatičnosti, a više poletnosti, koju dodatno podvlače nešto brže postavljena tempa.

Pesma o Zemlji jeste jedno od „najličnijih i najiskrenijih” Malerovih ostvarenja, te je publika, a i kritika, sklonija da više ceni subjektivniji pristup ovoj partituri. Stoga je objektivistički pristup Jurovskog kod nekih izazvao podozrenje, iako ističu da „nema zamerke logici ovog izvođenja, u kojem je svaki detalj kristalno jasan”.

Nastupi solista u ovom obimnom delu, koje je snimljeno tokom koncertnog izvođenja u Berlinu, postaju sve sigurniji kako delo odmiče – u glasu Roberta Dina Smita u prvom stavu, Napitnici, osećaju se tenzija i izvestan napor, koji su, doduše prisutni u većini interpretacija, izuzimajući Frica Vunderliha. Sara Konoli takođe deluje rezervisano u prvim nastupima, ali postiže punu senzualnost u monumentalnoj zavšnoj pesmi nazvanoj Rastanak.

Urednica emisije: Ivana Neimarević



Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи