Читај ми!

Позиција сценаристе у српском филму

Промоција књиге „Спаси мачку" сценаристе Блејка Снајдера, у издању Филмског центра Србије одржана је крајем прошле године у Артгет Галерији Kултурног центра Београда.

О књизи је говорила Ања Илић, директорка Аудио-визуелног центра Републике Српске, Саша Радојевић, филмски редитељ, сценариста, уредник на Телевизији Београд, Борис Гргуровић, сценариста и Гордан Матић, директор Филмског центра Србије и филмски редитељ. Kако је то у предговору приметила Шила Хенахен Тејлор, аутор Блејк Снајдер маестрално операционализује основе прављења филма: заплет, структуру, кастинг, маркетинг, и чини да његова књига „буде свима доступна, а и како би се ове његове идеје спровеле у пракси".

Данашња емисија бавиће се управо позицијом сценарија и сценаристе у српској кинематографији. Иако је позната она мантра да су за добар филм потребне три ствари - сценарио, сценарио и сценарио, неки редитељи нису били тог мишљења, неки сценаристи су потискивани или сматрани нужним злом. Kолико су нам важне књиге као што је ова, да ли свако може да научи да пише сценарио уз помоћ оваквог водича или практикума, да ли то онда после може да уновчи или да за то добије похвале и заслуге, колико су важне филмске школе, а колико пракса и позиционирање - о томе ће у данашњој емисији горе наведени филмски радници.

Емисију води Ана Вучковић Денчић

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се