Петар Добровић - уметник боја, лица и предела

Када стваралац постаје уметник, а његово дело уметност? Која то танка линија раздваја доброг сликара од уметника и када схватамо да смо се сусрели са чистом, исконском ауторовом енергијом? Шта је то што на платну привлачи посматрача?

Све се ово питамо пред сликама Петра Добровића (1890-1942) , једног од водећих представника модернизма југословенске уметности између два светска рата. Његов сликарски опус обухвата највећим делом портрете, пејсаже и актове кроз које се препознају одлике кубизма, реализма и колористичког експресионизма. У Музеју савремене уметности отварајући ретроспективну изложбу Петра Добровића „ Грађански реализам" др Јелена Стојановић овако је описала његов концепт реализма:

" То није реализам на који смо навикли, већ реализам као одговорност према посматрачу, као комуникација са посматрачем. Добровићевом делу до краја остаје врло присутна страст према естетском као виду комуникације..."
Миодраг Б. Протић истицао је колорит као главно оружје овог аутора, наглашавајући како "Добровић открива нову димензију у стварности шокирајући нас бојом која и нас пребацује у искре космичке, искре набујаног и чистог Ероса."
Ослањајући се на речи критике и његових пријатеља великих књижевника какви су били Црњански, Крлежа, Растко Петровић и Тодор Манојловић, вечерашњој емисији „ Код два бела голуба" завирићемо у сликарски свет Петра Добровића, у којем је хватао оно невидљиво, на први поглед наеухватљиво, како у портретима тако и у ружичастој белини женског лица, у раскоши цвећа, таласању дрвећа, медитеранском бљеску, мирису лета и одсјају сунца на пејсажима.

Аутор : Александра Јагодић
Музички уредник: Радмила Дујаковић

број коментара 0 Пошаљи коментар
Код два бела голуба Код два бела голуба

Аутор:
Тамара Крстић

Од свог почетка, 1968. године, па до данас емисија Код два бела голуба прича приче о старом Београду, његовим житељима, појавама и догађајима, али и приче о прошлости осталих места Србије, и о свему ономе што представља живо језгро наше традиције. [ детаљније ]