Читај ми!

Мајстори барока – Жан-Филип Рамо

Слушаћете мотете In convertado, Quam dilecta и Deus noster refugium Жан-Филипа Рамоа. Изводе: сопрани Софи Дејнман и Ноеми Рим, тенор Пол Егњу, баритон Никола Ривенко и бас Никола Кавалије заједно са Ансамблом Цветајуће уметности под уметничким руководством Вилијама Кристија.

Француски композитор Жан-Филип Рамо био је један од значајнијих музичара свога доба, првенствено познат по иновативним и популарним операма. Такође, остао је упамћен и као један од највец́их оргуљаша у Француској, а његови теоријски радови утицали су и настављају да утичу на музичке мислиоце и два века касније.

Рођен је 1683. године у Дижону, у породици професионалних музичара. Рамоов отац сматрао је да је за његовог сина једина прикладна каријера била правничка, док је музиком могао да се бави као „племенити дилетант". Ипак, свој музички таленат Рамо је показао веома рано, и упркос очевом противљењу, сам је научио да свира неколико инструмената и савладао основе хармоније и компоновања. Тек када је имао 18 година родитељи су попустили пред његовим жељама за музичком каријером, те је 1701. Рамо са француском оперском трупом на неколико месеци отишао у Италију. Након тога се вратио у своју родну земљу, и добио прво намештење као оргуљаш при цркви у Паризу, а затим и у Дижону, Лиону и Клермон Ферану. 

У том периоду Рамо је почео да компонује за чембало, објављујући своју прву збирку дела за инструменте са диркама 1706. године. Такође, током свог рада као оргуљаш при верским установама, писао је мотете и кантате, и објавио Трактат о хармонији који је направио револуцију у музичкој теорији, и рангирао га као значајног теоретичара.

Сви мотети Жан-Филипа Рамоа настали су до 1733. године, а ауторство је потврђено само за четири. Судећи према сачуваним списима, аутор се ретко прихватао писања оваквих дела и на њих је гледао као на додатни извор прихода. Ипак, сачуване и ауторски потврђене Рамоове мотете, музиколози сврставају и упоређују са истакнутим француским мајсторима који су писали у области духовне музике. 

Ауторка: Саша Тошковић 



Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи