Нова дискографија – Дела Едварда Елгара

У вечерашњој емисији представљамо албум Краљевске филхармоније из Ливерпула под управом Василија Петренка, са делима Едварда Елгара који је крајем априла објавила дискографска кућа Оникс.

На четвртом издању из серије посвећене комплетном издању дела овог британског композитора, а настављајући праксу упаривања једног познатог дела са ређе извођеним остварењима, Василиј Петренко и оркестар који предводи интерпретирали су циклус песама Слике мора и вокално-инструментално дело Музичари. Док су Слике мора једно од најпопуларнијих Елгарових дела, кантата Музичари је имала трновитији пут до публике и често је наилазила на оштре критике, пре свега због текста, али и Елгарових ауто-цитата, због којих је сматрана „надменом и егоцентричном". Засновано на поеми Ода Артура О'Шонесија, ово осмоставачно дело почиње речима „ми смо музичари, сневачи снова", и представља неку врсту „креда" самог композитора, са којим се Петренко лако идентификовао. Петренко наводи да је ово дело доживео као својеврсну химну свих оних који се баве музиком и који, по његовим речима, „покрећу свет".

Поред овог дела, које након премијере није наишло на топао пријем, налази се и циклус песама са оркестарском пратњом назван Слике мора, који је са правом упоређиван са ремек-делима Малера и Штрауса у овом жанру. Циклус се састоји од пет песама писаних на стихове различитих аутора, а премијерно је изведен 1899. године, у време када је море и даље представљало „неистражено пространство", које је истовремено изазивало и страх и фасцинацију. Албум заокружује марш Pomp and Circumstance који је Елгар посветио „пријатељима из Ливерпулског оркестарског друштва" које је и премијерно извело ово популарно дело.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић