Имагинарни пејзажи

Представљамо остварења британског електроничара Дилана Хенера – албуме „Flues of Disappearing Sand” и „A Dingo Crossing a Stream” – објављене ове године у продукцији два лејбла – белгијског DAUW и америчког Inner Islands.

На почетку емисије чућете нумеру Угасили смо телевизор како бисмо слушали птице са албума Flues of Disappearing Sand изведену уз помоћ суптилног споја маримбе, електронике и теренских снимака. Сам аутор, Дилан Хенер, о свом поступку каже: „Музика је везана за осећање очајања због наше еколошке стварности, пре свега у односу на ситуацију у Јужној Индији. Као и већина мојих остварења и ово започиње теренским снимком начињеним на одређеној локацији. У овом случају то је границе између јужноиндијских држава Керала и Тамил Нанду. Док сам читао о катастрофалној ерозији обале на овом подручју, седећи на плажи посматрао сам мале поточиће песка који се уливају у море. Наравно ово је била последица плиме, а не ерозије, али као да је на свој начин одражавала тужну стварност овог дела Индије. Ове музичке нумере говоре о малом тренутку болне нежности између мене и природе, док сам беспомоћно седео и гледао песак како нестаје у води", завршава Хенер. 

Назив албума A Dingo Crossing a Stream, као и називи нумера су преузети од абориџинских топонима широм Аустралије. У готово сваком случају, каже Дилан Хенер, ови лепи, описни називи, су замењени колонијалним именима истраживача и досељеника који су „откривали" наведена места, уз потпуно непоштовање и непознавање живота људи који су их већ настањивали. Према уметниковим речима, важно је да изворни називи никада не нестану јер они представљају припадност местима које досељеници никада нису у потпуности разумели.

Други извор инспирације за настанак чинили су митолошки оквири Абориџинских народа – „Време снова" које даје разумевање и смисао свету који их окружује. У основи ове комплексне културне матрице налазе се приче уз чију помоћ се ступа у простор древне мудрости абориџинских предака и сеже у време које је претходило појави људске врсте. Хенер је покушао да на свој начин искаже поштовање према овој специфичној и фасцинатној духовној пракси у амбијенталним нумерама Извор са остацима ватре, Базен дубоко испуњен водом и Река која се суши које ћете управо чути, а у чијој основи се налази снимак начињен на земљи племена Аранда у националном парку Улуру.

Уредница Ксенија Стевановић




Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи