уторак, 31. мар 2020, 21:35
Музеј звука – Карло Ђезуалдо да Веноза и Асканио Мајоне
У вечерашњој емисији можете пратити нумере са двоструког албума под називом „Трибулационем” ансамбла Кончерто соаве, који је објавила је дискографска кућа Зиг-Заг теритоар.
На овом остварењу налазе се Да Венозина како духовна тако и световна дела, између којих су интерполиране инструменталне композиције његовог много мање познатог савременика, харфисте и чембалисте Асканија Мајонеа. Док је Да Венозина музика препознатљива по обиљу необичних сазвучја, уз често коришћењe дисонанци и хроматике, Мајонеова дела приказана на овом издању показују да је почетком 17. века било још аутора који су експериментисали са хармонијом. У предговору једне од својих објављених збирки за чембало Мајоне наводи: „Када год су композиције украшене пасажима, појавиће се неке погрешне ноте које се понашају супротно правилима контрапункта; али без њих, није могуће правити прелепу музику".
Осим уметничке, могуће је успоставити и историјску везу између Да Венозе и Мајонеа. Током последње деценије 16. века Мајоне је био други оргуљаш у цркви Санта Каза дел Анунцијата у којој је први оргуљаш био Жан де Мак. Овај фламански уметник је пре тога био у служби породице Ђезуалдо, те поједини истраживачи сматрају да су и Мајоне и Карло Ђезуалдо да Веноза били под утицајем старијег мајстора и његовог неортодоксног приступа строгим правилима ренесансног контрапунтка.
У вечерашњој емисији слушаћете музику ових аутора са првог, од два диска, на којем се уз Мајонеове ричеркаре, токате и канцоне, налазе Да Венозини духовни мотети.
Уредница емисије:Ивана Неимаревић
Коментари