Читај ми!

I mi Top-gan za trku imamo – zašto pilot ostaje pilot zauvek

Ovog meseca navršava se 60 godina postojanja, života, rada i razvoja nadzvučne borbene avijacije. Udruženje nadzvučnih pilota priprema niz manifestacija tim povodom. Zašto pilot uvek ostaje pilot, za RTS otkrivaju nepopravljivi zaljubljenici u avione i letenje.

I mi imamo Top-gan. Na sportskom aerodromu Lisičji Jarak rade zaljubljenici u avione. Tu se avioni popravljaju, obučavaju se piloti, skače se s padobronom. Nebo, adrenalin, brizina, strast, to je ono što ih pokreće, bilo da su mladi ili u trećem dobu. Sloboda koju su osetili na nebu, ne dozvoljava im da budu mirni na zemlji. To je opijat, to je izazov. Pilot ostaje pilot, za sva vremena.

„Kada jednom osetite visine, brzine, taj zov visine, kad to uđe u krv, u mozak i dušu, srce, to čoveka zgrabi i traje celi jedan život“, kaže Boriša Mandić, pilot u penziji i profesor letenja.

Vladimir Bojović, takođe pilot, ističe da je letenje poput ventila, da čoveka „vuče“ napred: „Zbog ovoga postojiš. Smisao, smisao svega“.

Oni su i dalje zaljubljeni u svoje srebrne ptice velikih krila - orlove, laste, galebove, jastrebe. Nekada su se kao dečaci igrali avionima-igračkama, radni vek su proveli na aerodromu, a pojedini i u penziji povremeno odu na 18.000 metara iznad zemlje, u mrtvu tišinu. To je, kako kažu, pilotima prirodna sredina i dom.

„Nije samo luft, prazan vazdušni prostor, tu imate i Sunce i Mesec i oblake i munje i gromove. I to je nama davalo adrenalin, to je nama bio izazov da pomeramo te granice i da, savlađujući te nebeske sile, izgrađujemo samopouzdanje, što je pilotskom pozivu vrlo važno“, objašnjava Mandić.

„Letenje je način života, strast, ljubav. Nije lako opisati, treba probati, treća neka dimenzija“, opisuje Bojović. 

Da postanu piloti, mnogim dečacima je san, ali to je poziv za odabrane jer visine ne prihvataju svakoga, samo hrabare i čvrste, spremane da uče celog života i odgovore na sve izazove, spremne da se suoče sa smrću, oči u oči sa olujom, suncem i kada zatreba borbenim neprijateljima. Plavu uniformu je lepo videti, ali nije za svakoga.

„Kad kažemo ljubav prema pilotskom pozivu, ona traži žrtvu. A ta žrtva ima svoju cenu – učenje, čuvanje zdravlja i spremnost na svaki mogući rizik“, poručuje Mandić.

Oni su dokaz da strast prema ovom poslu ne prestaje. Trude se da svaki avion postane deo istorije, svaki pilot koji to zasluži ostane upamćen i svaki važan datum bude obeležen. Tako se i u penziji obeležava 60 godina nadzvučne avijacije. Jer se, kako kažu, istorija vazduhoplovstva ne piše samo na nebu.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи