Čitaj mi!

Da li bilo ko, bilo šta može da nam poruči sa bilborda

Poruke lične prirode sve češće se mogu videti na beogradskim bilbordima. Ovakav vid oglašavanja uglavnom nije praksa jer firme koje se bave ovakvim oglašavanjem nerado prihvataju da ovakve poruke stave na bilborde.

Nije reklama. Jedan Rade je Nikolini posvetio bilbord sa citatom iz Malog princa. Nesvakidašnji sadržaj bilborda privukao je pažnju ljudi, ali kako tvrde stručnjaci za marketing, ovakav vid oglašavanja uglavnom nije praksa. Ne zato što nema onih koji bi želeli da svoja osećanja objave javno, već zato što firme koje se bave ovakvim oglašavanjem nerado prihvataju da poruke lične prirode stave na bilborde.

„Što se tiče naše poslovne politike mi uglavnom ne objavljujemo takve poruke lične prirode. Ipak u nekim drugim medijima možete videti neke rođendanske čestitke, ljubavne izjave ili ovako neki lep citat“, navodi Nataša Vuković, menadžer za komunikacije.

Politika zavisi od kompanije do kompanije, a bilborde u principu može iznajmiti svako pravno lice. Ipak, sadržaj ne može biti bilo kakav.

„Svaki klijent odgovara za sadržaj svoje reklamne poruke. Naravno, mi kao provajderi kontrolišemo tehničku ispravnost idejnih rešenja, ali isto tako kontrolišemo i da li je to rešenje u skladu sa zakonom o oglašavanju i konsultujemo se sa našim advokatima ukoliko imamo nekih nedoumica“, dodaje Vukovićeva.

Pokušaja zloupotrebe ima, ali to se uglavnom dešava kada je u pitanju oglašavanje proizvoda. Odobrenje daje kompanija koja iznajmljuje bilborde, a pravni tim detaljno proverava sadržaj kampanje pre objavljivanja.

„Razumljivo je da oglašivači žele dodatno da skrenu pažnju možda plasirajući provokativne poruke i utim slučajevima se dodatno konsultujemo. Rešenja se koriguju kako bi bila u skladu sa svim važećim propisima i tek nakon toga se objavljuje“, ističe Danica Naskovski, menadžer prodaje reklamnog prostora.

Moderni vid prikazivanja reklama na led displejima bi trebalo da oku privuče više pažnje od klasičnih bilborda. Ono što bi se možda i urezalo u pamćenje, moralo bi biti provokativno. Zbog toga postoje ograničenja.

„Bilo kakav neprimeren sadržaj koji bi bio u sukobu sa opšteprihvaćenim društvenim normama ne sme da se nađe u etru i na led displeju. Ponovo se vraćam na to da je sve precizno definisano zakonom o oglašavanju koga je neophodno da se pridržavamo kako oglašivači tako i mi“, ističe Naskovski.

Opštinska komunalna inspekcija ne kontroliše sadržaj poruke, već utvrđuje da li za određeni bilbord postoji zvanično odobrenje i da li je na odobrenom mestu. Ukoliko nije, nalaže se uklanjanje.