Читај ми!

Ni nalik na situaciju iz Sueckog kanala – superjahta i uzani holandski kanali

Nemamo često priliku da vidimo džinovsku superjahtu kako se provlači kroz uske kanale Holandije. Prizori su zapanjujući dok je "Project 817", brod dug 94 metra, koji je izgradilo holandsko brodogradilište „Fidšip“, putovao iz Kaga, mesta na ostrvu u Severnom moru, pa sve do Roterdama.

Niz zapanjujućih slika Toma van Osanena, prikazuje jedno od najvećih plovila koje je porinuto 2021. godine, kako uz pomoć tegljača napreduje kroz kanale, prolazeći tik pored kuća i crkava, dok ljudi sa strane posmatraju u čudu, javlja Si-En-En.

Fotograf ističe da između četiri i šest superjahti svake godine prođe ovom rutom pre odlaska na testiranje na moru, koja se obično održavaju kod Amsterdama.

Međutim, malo je onih koje su velike poput plovila "Project 817", koje će kada bude zvanično porinuto verovatno biti poznato kao „Viva“.

„To je uvek prilično velika operacija koju mnogi vole da posmatraju“, kaže Osanen.

Da bi bezbedan prolazak kroz uzane kanale bio moguć, moraju se sprovesti brojne mere koje obuhvataju i kopno i vodu.

„Ponekad je građanima potreban pun sat da pređu most, a uzimajući u obzir obim saobraćaja u Holandiji, gužva se vrlo brzo stvara“, objašnjava fotograf.

U ostrvskom mestu Kag smešteno je jedno od dva brodogradilišta kompanije „Fidšip“, što znači da se svaka odavde isporučena jahta mora transportovati na isti način.

„Oba brodogradilišta su prilično udaljena od Severnog mora, pa da bi jahte stigle na more, moraju proći uzanim kanalom do Roterdama“, navodi Osanen dodajući da postoji samo jedan put.

Čak i jedan santimetar može biti koban 

Neki delovi kanala duž rute samo su nekoliko metara širi od plovila "Project 817", koje u najširem delu zauzima punih 30 metara. To znači da je za putovanje koje podrazumeva tako mali prostor za manevar potrebna velika pažnja i veština.

„Ova jahta je u potpunosti dizajnirana da se uklopi u plovni put“, kaže Osanen, ističući da je video samo četiri superjahte ove veličine kako putuju od Kaga do Roterdama.

„Dizajneri verovatno nisu smeli da dodaju ni centimetar njenoj dužini ili širini. U pitanju je maksimum u odnosu na mostove i druga ograničenja plovnih puteva“, naglasio je fotograf.

U preduzeću za izgradnju brodova „Fidšip“ kažu da trajanje transporta zavisi od različitih faktora među kojima su jačina vetra i raspored rada mostova, i da može trajati između dva i četiri dana.

Putovanje superjahte "Project 817" do Roterdama trajalo je oko četiri dana.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 06. мај 2024.
20° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара