Читај ми!

Nerviraju vas ljudi koji se telefonom slikaju svuda i uvek? Takvo ponašanje ima i pozitivne strane

Posetioce koncerata često umeju da iznerviraju situacije u kojima im osobe pored njih blokiraju pogled na scenu, jer žele da svojim telefonom „uhvate“ savršeni trenutak namenjen „Instagramu“.

Uprkos tome što su mnogima „lovci na kadrove" doasadni, stručnjaci kažu da snimanje događaja uživo, postavljanje fotografija i video snimaka na platforme poput Instagrama, i komantarisanje tekućih događaja, zapravo poboljšavaju iskustvo i utiske sa događaja koji se prati. 

Američki istraživači su ispitivali efekat takve vrste praćenja događaja kome se prisustvuje i otkrili su da takvo, sada već uobičajeno ponašanje, zapravo ulepšava iskustvo i čini ga sadržajnijim.

„Ovo istraživanje otkriva važnu prednost uloge tehnologije u našem svakodnevnom životu", rekla je Gabrijela Tonieto sa Ratgers univerziteta u Nju Džersiju, SAD i dodaje da „ljudi mogu da koriste tehnologiju na način koji dopunjuje, a ne ometa njihova iskustva".

Glavni događaji uživo poput Super boula uvek su praćeni su ogromnim porastom postova na društvenim mrežama ljudi koji su tamo i drugih koji događaj gledaju na TV-u.

Jedan broj ljudi smatra da takvo ponašanje međutim, umanjuje uživanje u događaju, koji „tako postaje degradiran u svoju puku pozadinu", jer ljudi ne mogu da skrenu pogled sa pametnog telefona.

Istraživači su međutim testirali potencijalne koristi pravljenja fotografija, video zapisa i tekstova, uključujući poluvreme Super boula, plesnu predstavu, turističke obilaske autobusom i prikazivanje horor filma.

Tim je došao do saznanja da snimanje, komentarisanje i fotografisanje dovodi do toga da se ljudi osećaju udubljeniji u svoja iskustva tokom događaja.

Internet je tako omogućio da gledanje filma ili emisije, koji mogu biti usamljena iskustva, postanu interaktivni kada se detalji o njima dele na mrežama.

„Doživljaj na konstruktivan način" 

Istraživači takođe tvrde i da posetioci koncerta, koji su stalno pri telefonu, tako nisu ometeni da uživaju u iskustvu već zapravo prisustvo događaju doživljavaju na konstruktivan način.

Autorka studije Alikandra Baraks sa Univerziteta u Njujorku kaže da odgovor leži u tome što takvi ljudi kreiraju sadržaj koji je direktno relevantan za njihovo trenutno iskustvo.
Međutim, kada ljudi koriste tehnologiju za generisanje nebitnog sadržaja, to više nije korisno.

„Ako svoj uređaj koristite da biste komentarisali, šalili se ili se čak žalite na svoje trenutno iskustvo, onda ovo istraživanje pokazuje da ste možda angažovaniji i da uživate u tom iskustvu više nego da ste telefon držali u džepu", dodala je Baraks.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Journal of Marketing.

субота, 01. јун 2024.
25° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије