Kako je toalet papir postao simbol pandemije koronavirusa

Dok se pandemija koronavirusa širi, sve zemlje se suočavaju sa drastično povećanom potrošnjom i praznim policama u prodavnicama. Toalet papir je postao glavni simbol ove panične kupovine – nestaje sa polica čim se pojavi.

Preduzeća koja snabdevaju tržište ovim običnim papirnim proizvodom zapanjena su ovakvom potražnjom i nastoje da se prilagode iznenadnom, neuobičajenom i neočekivanom ponašanju potrošača.

Međutim, svi su oni suočeni sa istom dilemom. Mnogi su pre proglašenja pandemije već bili uposlili svoje pogone 24 sata sedam dana u nedelji. Sada su počeli da smanjuju obim proizvodnje zadržavajući samo minimum radnika. No, nejasno je kako će se organizovati u slučaju da im se i to malo radnika razboli.

„Nije mi jasno zbog čega su svi tako navalili na toalet papir. Stvarno to ne mogu da objasnim“, ističe Tom Selars, izvršni direktor kompanije za proizvodnju toalet papira iz Milvokija, u državi Viskonsin.

Džordžija Pacifik, takođe proizvođač toalet papira, navodi da su od prošle nedelje neki trgovinski lanci udvostručili svoje porudžbine. Njeno preduzeće je uspelo da isporuči samo 20 odsto više no uobičajeno. Američko Udruženje za šumarstvo i papir, industrijska grupacija koja predstavlja proizvođače proizvoda od papira, naglašava da ova industrijska grana naporno radi kako bi zadovoljila nagli skok potražnje.

„Budite sigurni, sirovine od papirira i dalje se proizvode i isporučuju – baš kao i svake godine“, tvrdi izvršna direktorka Udruženja, Hajdi Brok.

Kako se pravi toalet papir

Toalet papir se pravi od jednog od dva izvora – od smese dobijene od drveta ili reciklirane smese nastale preradom starog papira koji se ponovo pretvara u celulozu.

Celuloza (prirodna ili reciklirana) doprema se u pogone koji izrađuju velike rolne papira nazvane „matične rolne“ širine od preko dva i po metra. Zatim ove rolne stižu do objekata za oblaganje papira, poput onih kojima upravlja i Selars.

„Kupujemo velike rolne, a naša oprema seče i pakuje u označeni krajnji proizvod poput toalet papira ili kuhinjskih ubrusa, u zavisnosti od kvaliteta papira“, objašnjava izvršni direktor iz Milvokija. Pakovanje i otpremanje su poslednji koraci u ovom lancu.

Šta se dešava kada dođe do neočekivanog porasta potražnje?

„Većina pogona za preradu celuloze već radi 24 sata, sedam dana u nedelji. Oni rade u punom kapacitetu i ne postoji mašina koju je moguće podesiti da proizvodi više“, naglašava Selars.

Trgovci takođe imaju određenu količinu zaliha toalet papira i trenutno se verovatno oslanjaju na njih, dok im ne stigne više robe od proizvođača. Mnogi se odlučuju i da preskoče dobavljače već se direktno obraćaju proizvođačima.

Ali u celoj ovoj priči, proizvođače muči joj jedna velika briga – pošto su svi nagomilali toliko toalet papira, to će na kraju proizvođače dovesti u nezavidnu situaciju.

„Svi smo videli fotografije ljudi koji nose puna kolica toalet papira iz prodavnice. Oni ga sigurno neće kupovati bar tri do četiri meseca. Onda će proizvođači doživeti drugi šok smanjenja potražnje, što će opet značajno poremetiti sistem“, tvrdi jedan od proizvođača.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 15. јун 2024.
18° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије