Brži od pešaka, sporiji od automobila – električni trotinet

Električni trotineti postaju sve popularniji širom sveta kao jeftina i jednostavna alternativa za prevoz u gradu. U većim evropskim gradovima gotovo su okupirali javni prostor, a čini se da će tako uskoro biti i u Srbiji. Međutim, izazov sa kojim se suočavaju mnogi evropski gradovi, pa i Srbija, je regulacija saobraćaja i pitanje u koju kategoriju spada električni trotinet.

Pravilnikom u saobraćaju oni koji voze ove dvotočkaše, za sada se tretiraju kao pešaci. Međutim, brzina koju električni trotinet može da dostigne je i do 70 kilometara na sat.

Neki ne znaju u koju bi ih kategoriju svrstali, da li u pešake ili u prevozno sredstvo, ali vozači električnih trotineta tvrde da je ovo spas za gužve na putevima.

„Možeš sa njim i po ulici i po trotoaru manje-više, svuda kuda idu pešaci, a i automobili tako da je super i praktično“, kaže Jelena Vojinović.

Isto misli i Stefan. Već dve godine čim dođe lepo vreme automobil zamenjuje trotinetom. Za jedno punjenje baterije, može da pređe 30 kilometara.

„Idealno bi bilo kada bi postojalo više biciklističkih staza, onda bi tuda mogli bicikli, trotineti, a ovako smo mi nešto između, za automobile smo prespori, a za pešake prebrzi“, objašnjava Stefan Malešević.

A to kažu i u saobraćajnoj policiji. Posebnih zakonskih odredbi za vozače teotineta još nema. Jedino je sigurno da bi trebalo da nose zaštitnu opremu i svetlosnom signalizacijom obeleže trotinet.

„Oni su obavezni da se kreću površinama namenjenim za kretanje pešaka, odnosno pešačkim stazama i trotoarima. Ukoliko nameravaju da pređu preko kolovoza dužni su da se kreću preko obeleženog pešačkog prelaza“, istakao je Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije.

Nemačke vlasti uskoro će dozvoliti upotrebu električnih trotineta na ulicama u okviru ekoloških mera. U Beču su obezbeđena posebna parking mesta za trotinete. A dobar je primer Francuske, gde je dozvoljena vožnja na trotoarima isključivo ako takvo vozilo razvija maksimalnu brzinu od šest kilometara na sat – odnosno brzinu sporog tempa trčanja. Oni koji mogu do 25 km na sat, odlaze na biciklističke staze.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. март 2024.
24° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво