Читај ми!

Povratak lokomotive 666-003, poznatije kao „Sutjeska“

Radnici „Železnica Srbije“ iz Sekcije za održavanje voznih sredstava Kraljevo, uspešno su remontovali i osposobili za redovan saobraćaj lokomotivu serije 666-003, poznatiju pod nazivom „Sutjeska“.

„Sutjeska“ je već uključena u redovan železnički saobraćaj, a zbog svojih karakteristika angažovana je za vuču teretnih železničkih kompozicija.

Reč je o lokomotivi iz sastava „Plavog voza“, koji je koristio Tito, bivši predsednik SFRJ.

Kompletna investiciona opravka „Plave lokomotive“ obavljena je za samo pet meseci, što je veliki podvig kraljevačkih železničara, s obzirom na to da do sada nije bila praksa da sekcija koja nema i ne održava određenu seriju lokomotiva na njoj obavlja investicionu opravku. Radnici kraljevačke Sekcije za održavanje voznih sredstava ovu lokomotivu popravljali su uz redovan posao tekućeg održavanja voznih sredstava.

Na „Sutjesci“ su osim redovnih urađeni i dodatni poslovi radi poboljšanja uslova rada mašinovođa, kao što je rekonstrukcija postojećeg načina grejanja upravljačnica.

Dodata je još po jedna električna grejalica, koja je kompletno proizvod radnika kraljevačke sekcije, u svaku upravljačnicu. Urađen je i novi dupli pod u upravljačnicama, a sedišta mašinovođa su kompletno remontovana radi bolje udobnosti. Takođe, kompletan enterijer upravljačnice je poboljšan tako da je dobijen dodatni komfor za osoblje.

Kraljevčani su uspeli i da remontuju turbokompresor za prehranjivanje dizel motora, jer je postojeći bio potpuno uništen kada je u njega svojevremeno prodrla voda, pa je korozija potpuno uništila pojedine njegove delove.

Ukupni troškovi investicione opravke lokomotive 666-003 iznose oko 33.000 evra, ne računajući troškove radne snage, jer je opravka rađena uz redovan posao za koji radnici već dobijaju platu. To je ogromna ušteda kada se uporedi sa investicionom opravkom ovakvog ranga, koja kod remontera košta u proseku oko 500.000 dolara.

Inače, za „Plavi voz“ su 1978. godine proizvedene četiri lokomotive serije 666. Sve su imale svoje nadimke, tako je 001 nazvana „Dinara“, 002 - „Kozara“, 003 - „Sutjeska“ i 004 - „Neretva“. Posle Titove smrti uključene su u redovan železnički saobraćaj.

Lokomotiva „Sutjeska“ je prva i jedina lokomotiva ove serije na kojoj je investiciona opravka urađena u okviru „Železnica Srbije“.

Број коментара 22

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи