Umro je Milton Glejzer, “med men“ koji je voleo Njujork

Na Menhetnu, u Njujorku u 91. godini preminuo je Milton Glejzer. Čitavog života radio je kao grafički dizajner i brendirao grad koji nikada ne spava. Ako se po nečemu vizuelno prepoznaje Amerika, onda je to po "koka-koli" i Glejzerovom logou "Ja volim Njujork".

Milton Glejzer je govorio da logika nije snažna kao intuicija i da, suprotno onom što se često može čuti u svetu dizajna, manje ne znači uvek više.

Dizajnirao je logo za grad u kojem je živeo celog života, psihodelični poster za najveće hitove Boba Dilana, logo za "Di Si komiks", promotivni materijal za seriju "Med men".

U nekrologu objavljenom u magazinu Njujork piše da dizajneri i kreativci, ako imaju sreće, uspevaju da njihov rad postane deo šire kulture.

"Milton Glejzer, međutim, upravljao je drugim avionom, neprestano pogađajući metu, i to iznova i iznova, tokom svoje izuzetno duge karijere ilustratora, grafičkog dizajnera, umetničkog direktora i vizuelnog filozofa. Voleo je Njujork i slavio ga na više načina, časopisom, posterima i (najočitije od svih) sloganom sa tri slova i crvenim srcem", kaže se u nekrologu povodom Glejzerove smrti.

O dizajnu i koker španijelima 

U jednom od intervjua, Glejzer je pričao da po celi dan pomera stvari dok ne ispadnu dobro.

"To je dobra definicija grafičkog dizajna. Ja to radim vekovima, počeo sam četrdesetih i ja to još radim. Delimično zbog toga što nisam naučio ništa drugo, a delom i zbog toga što volim da kreiram stvari. Sve što sam otkrio, došlo je kroz rad", kazao je Glejzer.

Smatrao je da uspeh dolazi ponavljanjem, a da ponavljanje vodi ka nezavisnosti.

"Ako crtate koker španijela bolje od drugih, dobijaćete mnogo poslova u vezi sa koker španijelima, dok ne usavršite svaki aspekat toga. Ljudi se bave i onim što ne znaju, umesto da usavrše koker španijela. Neka od najznačajnijih dela, ipak, nastala su iz nerazumevanja, jer ne znate šta radite, ali to je proces ka pokušaju razumevanja, a to je cela poenta igre", govorio je Glejzer.

I Love New York

Priča koji stoji iza logoa sa tri slova i crvenim srcem je sve samo ne uobičajeni brendirani detalj koji se često može videti na turističkim štandovima velikih gradova. To je priča o lucidnim momentima kreativnosti koji pomeraju utvrđene predstave, ili ih oblikuju.

Sredinom sedamdesetih godina prošlog veka stopa kriminala u Njujorku se povećavala, grad je smatran opasnim i bio je na ivici bankrota.

Grad je 1977. godine angažovao reklamnu agenciju "Vels Rič Grin" i Miltona Glejzera da dizajniraju logo za promociju grada i jačanje morala. Glejzer je taj plan smislio dok je sedeo na zadnjem sedištu taksija na putu za sastanak. Trenutak kao iz serije "Med men".

Logotip se sastoji od velikog slova I i crvenog srca, složenog na vrhu slova NY, fontom koji podseća na pisaću mašinu, koja simbolizuje Njujork. Glejzer je toliko voleo Njujork da je svoj rad dao gradu besplatno, nadajući se da će on postati javno vlasništvo.

Taj logo državi donosi prihod od 30 miliona dolara godišnje i često se može videti na majicama i kačketima, kao i svuda po Njujorku.

Te 1977. napustio je magazin Njujork, koji je osnovao zajedno sa Klejom Flejkerom. Sa Džeromom Snajderom sedam godina je pisao članke o jeftinim restoranima u Njujorku.

Zato za Glejzera govore da je jedan od ljudi koji je promenio i način na koji jedemo.

четвртак, 02. мај 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво