Sutra u „Studiju“ nešto sasvim drugačije – neklasična klasika

Posle pauze od dvadeset godina, Ivan Tasovac nastupa kao pijanista u emisiji „Studio“, na Prvom programu RTS-a sutra uveče. Gostujući u Jutarnjem programu, otkrio je i šta će gledaoci imati prilike da čuju i kako je došao na ideju da spoji naizgled nespojive stvari.

Tasovac nije štedeo komplimente na pitanje kakvi su mu utisci sa snimanja emisije Studio: „U ovom trenutku imamo jedan šou koji bi izazvao pažnju i da se prikazuje u Britaniji, Nemačkoj, Americi... Odavno nisam ovako iščekivao neku emisiju i ovo je program koji zaista sve generacije mogu da gledaju.“

Kako je naveo, gledaoci će sutra u Studiju imati prilike da čuju i uživaju u nečemu drugačijem, što je ukratko opisao kao da su se Mocart i Erik Sati probudili posle rejv žurke.

„Gledaoci će takođe primetiti da tu muziku zapravo odlično znaju, jer postoji gomila kompozicija klasične muzike koje ljudi savršeno prepoznaju, a ne znaju ko ih je komponovao“, rekao je Tasovac, otkrivajući da će ljudi kraj malih ekrana imati prilike da čuju Mocartov Turski marš i Satijev Gnosijen u nešto drugačijem svetlu.

Tasovac takođe kaže otkriva da će u saradnji sa „Skaj mjuzikom“ i ubuduće izbacivati novi program.

Povreda + korona = nešto sasvim drugačije

Do svega ovoga ne bi došlo da se nije desio niz, ne tako prijatnih, okolnosti. Pre tri godine je povredio kičmu i dok je ležao u bolnici i, kako kaže, otkrivao novu definiciju bola, pomislio je „kada već moram da naučim ponovo da hodam, što ne bih naučio i ponovo da sviram“.

Druga okolnost bila je pandemija. „Tada mi se otvorio jedan vremenski prostor gde sam i danju i noću imao vremena da sedim za klavirom i kroz jedno sentimentalno putovanje kroz prošlost otkrivam ono što je moguće u ovom trenutku raditi“, naveo je direktor filharmonije.

„Ono što je meni bilo jako interesantno je bilo da napravim neku vrstu atmosfere u kojoj se Mocart, Šopen, Rahmanjinov bude posle neke rejv žurke u Srbiji i čuju svoju muziku koja zvuči potpuno drugačije. Uzeo sam partituru i ne menjajući nijednu originalnu notu i oko toga smo napravili matricu koja daje potpuno drugačiju atmosferu, a zatim se vraćam za klavir i sviram svaku notu kao na koncertu“, objašnjava Tasovac.

Ovo je muzika koja budi dobro raspoloženje. Direktor filharmonije kaže i da će on biti zadovoljan ako se publika bude makar upola zabavljala koliko oni dok su stvarali.

Smatra i da je ovaj projekat nova etapa njegove muzičke karijere i priznaje da sve dok ponovo nije seo za klavir zapravo nije shvatao koliko mu nedostaje sviranje.

„Nisam uopšte imao osećaj da mi nedostaje, jer otkad znam za sebe živim sa muzikom i za muziku. Biti na čelu najboljeg orkestra u zemlji je toliko uzbudljiv posao da je sve to dovelo do utiska da mi ništa ne fali. Međutim, otkrio sam da je to ipak jedan deo mog života od kog ne mogu da pobegnem", istakao je Tasovac.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво