Читај ми!

Oleg Novković: Inspektor iz „Močvare“ je lovac na ivici ambisa

Napeta policijska priča o potrazi za manijakalnim serijskim ubicom stiže večeras pred gledaoce RTS-a. „Močvara“, kroz serijal od deset epizoda, koje će se prikazivati subotom i nedeljom u 20 časova na Prvom programu, donosi priču o prijateljstvu koje počiva na zločinu i tajnama. Reditelj Oleg Novković otkriva za RTS da veruje da će gledaoce, iz epizode u epizodu, TV aparatima privlačiti upravo mračni zaplet o čudovištu koje je izašlo iz močvare i počelo da ubija.

Gledaoci RTS-a, tokom pet nedelja, subotom i nedeljom od 20 časova na Prvom programu, u seriji Močvara upoznaće ljude koji su istovremeno spasitelji i mučitelji, žrtve i dželati.

Mračne tajne iz prošlosti uvlačiće junake u spirale prevara, laži i tragičnih životnih iskušenja. Na ivici močvarnog tla, iz kojeg izranja monstruozni serijski ubica, nalazi se i inspektor Nikola, koga igra Goran Bogdan.

Dok mnogi s nestrpljenjem iščekuju napeta dešavanja kriminalističke serije koja je uzburkala javnost i pre početka emitovanja, jedan od kreatora Močvare, reditelj Oleg Novković otkriva za RTS detalje o izazovima koje je doneo rad na njoj, kao i o glavnim likovima.

Poznat si po arthaus filmovima i po svom autorskom izrazu, ali čini se da je i u njima provejavala neka skrivena trilerska struktura koja se nije prepoznavala na prvi pogled, ali je prigušeno postojala ili se barem osećala u atmosferi koju ste gradili. 

– Za mene je najveći izazov bio da pređem iz jedne forme u drugu formu, odnosno da odjednom umesto filma koji traje sat i po ili dva, pravim mamutski film koji traje u deset delova po pedesetak minuta.

Tako da je u samoj formi i samom gabaritu bilo nešto sasvim drugačije, ali je isto tako jedan trend koji postoji već skoro 20 godina, da neki najčuveniji filmski reditelji su prešli i okušali se u toj formi serije.

I očigledno da je na neki način to jedna od budućnosti filmskog izražavanja.

To da sam ja arthaus reditelj, da jesam, arthaus reditelj kada su u pitanju filmovi koje sam snimao, ali s druge strane i žanr i detektivska noar serija kao što je ova pruža velike mogućnosti reditelju da na neki način da pogled na svet, da na neki način da svoj lični pečat u formi, u načinu na koji će da se izražava, u načinu na koji će da interpretira karaktere koji su napisani, na koji način će da ih prikaže, na koji način će da se poigrava sa ritmom, na koji način će da montira, na koji način će da pristupi fotografiji, način na koji će ta kamera da se kreće i tako dalje, sve su to izazovi kod kojih svaki reditelj može da da svoj lični pečat i da na neki način obeleži i da specifičnost toj formi, u ovom slučaju, toj seriji. 

Kriminalističke serije su nešto što je već godinama aktuelno i popularno u svetu, od Sjedinjenih Država, preko Australije i Skandinavije, pa, eto i do Srbije. Šta je to što će Močvara drugačije ponuditi u odnosu na serije.

– Mislim da je ono što je pre svega vezano za Močvaru je zaplet, noarovski, mračni zaplet o nekom čudovištu koje je izašlo iz močvare i počelo da ubija, a sa druge strane su naši likovi, naši karakteri za koje se jako vezujemo zbog toga što je naš glavni junak neko ko traga za sopstvenom pravdom.

On je lovac i ima misiju da pronađe tog čoveka, a opet, on sam je na ivici ambisa. Znači, kao svaki taj arhetipski antiheroj koji još od Hemeta, Čendlera, Majkla Konlija, Džejmsa Elroja postoji u toj detektivskoj literaturi i detektivskim filmovima.

Mi smo to mnogo puta videli i ustanovili kao jedan prepoznatljiv arhetip, a sa druge strane, ovde je za nas zanimljivo zato što je smešteno sada i ovde, u Beograd i naše okruženje, u naše odnose, u našu prošlost i našu sadašnjost.

U tom smislu je vrlo lokalno, vrlo specifično, a s druge strane, univerzalno i zanimljivo za bilo koga koji to gleda nevezano za to odakle je. 

U maniru hladnih skandinavskih noar serija, nastala je srpska Močvara, specifične turobne atmosfere u kojoj promiču junaci u ulozi žrtava i dželata.

Ljubitelji zagonetki s ubistvom, zajedno sa glavnim junakom insepektorom Krsmanovićem, sakupljaće parčiće slagalice.

„Ne bira sredstva. On često pređe tu kriminogenu stranu u svrhu pomaganja nekom kome je on odlučio pomoći", otktiva Goran Bogdan koji tumači ulogu inspektora.

Močvarno novobeogradsko tlo poslužilo je kao inspiracija za zaplet, rasplet i sve arhetipske elemente junaka ove priče.

„Ljudi tu bauljaju, traže neku svetlost kako da izađu, traže neku istinu i sami se guše u svojoj žudnji, svojim strastima, grehovima", naglašava scenaristkinja serije, Milena Marković.

Glumica Ana Franić otkriva da zbog dramaturških zakonitosti Mileninog sjajnog teksta u seriji ima svega par glavnih uloga, ali više od 50, 60 sjajnih epizoda.

Poznat po autorskim filmovima i prepoznatljivom izrazu, reditelj je u seriju utkao sve što detektivski triler treba da ima.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 01. јун 2024.
24° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије