Proročka priroda i efekat "Toma Riplija" u "Plamenoj jeresi"

Vodimo vas u Italiju 70-ih godina prošlog veka i upoznajemo sa uglađenim, elegantnim neo-noar trilerom “Plamena jeres” Đuzepea Kapotondija, koji je zatvorio 72. Venecijanski festival, a srpsku premijeru imao na 48. FEST-u.

Reč je o otmenoj adaptaciji najboljeg noar romana Čarlsa Vileforda, bodljikavoj romansi natopljenoj fusnotama iz istorije umetnosti za koju svakako treba izdvojiti vreme. Naročito zbog dužih kameo uloga Mika Džegera i Donalda Saderlanda. 

Kles Bang i Elizabet Debicki protagonisti su priče o neodoljivom harizmatičnom likovnom kritičaru, koji se zaljubljuje u provokativnu, privlačnu Amerikanku.

Džejms je klasični anti-heroj koji šarmom prikriva dublje ambicije, dok je Berenis umetnica koja se trenutno nalazi na turneji po Evropi i uživa u slobodi. Dokazivanje stručnosti, upakovane u bezbrižnu, nonšalantnu zabavu, dovitljivost i Džejmsova inteligencija, fasciniraće Berenis.

Njihovo nadmudrivanje na nivou je na kome je Beng takođe igrao vrsnog poznavaoca umetnosti u filmu Skver. Novopečeni ljubavnici odlaze na jezero Komo gde posećuju ekscentričnog kolekcionara umetničkih dela Džozefa Kasidija - u tumačenju Mika Džegera koji je otelotvorio intenzivniju verziju samog sebe.

Zbog čega je ambiciozni bogataš pozvao likovnog kritičara, otkriva njihov razgovor iz koga saznajemo da gost krije mračnu tajnu. Kasidi porepoznaje priliku da dobije ono što želi. Treba samo da izazove efekat "Toma Riplija", da izmanipuliše gordog kritičara da svoj manji zločin prikrije većim, a to je krađa vredne slike jednog od najzagonetnijih umetnika svih vremena. Srećom - više po gledaoce nego po neke od aktera - stvari počinju da izmiču kontroli.

Glavni instrument dijaboličnog Kasidija je misteriozni umetnik, samotnjak koji živi na njegovom imanju, (igra ga Donald Saderland), čija su platna predmet planiranog zločina samotnjak. Inače dela iz njegovog stvaralačkog opusa su već nekoliko puta nestajala u plamenu. S obzirom na proročku prirodu na početku filma Plamena jeres, prelaz na mračniju teritoriju deluje kao logična promena.

Kao glavna tema filma nameću se istorijsko-umetnička metafora greha i pitanje koliko dobro poznajemo jedni druge i na koji način činjenica - da svi ponekad lažu, komplikuje to pitanje.

Odlični glumci, opijajuće art zamešeteljstvo, scenografija rezervisana za hedonizam i vrhunska produkcija, uključujući i svetlucavu klavirsku muziku Krega Armstronga, Plamenu jeres čine privlačnim filmskim paketom koji će potencijalni konzument biti u prilici da otpakuje sa prvim otvoranjem bioskopskih dvorana.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво