Čitaj mi!

Turizam odoleva izazovima, domaći gost važna karika

U celom svetu 27. septembar obeležava se kao Dan turizma, privredne grane koja se, poslednjih godina, suočava sa velikim izazovima. Turizam opstaje iako mu, nakon pandamije, novi problem predstavljaju ratni sukobi u Ukrajini.

Njegovo veličanstvo, domaći gost, pomogao je turizmu Srbije, ne samo da preživi nego da postigne odlične rezultate. U odnosu na prvih sedam meseci rekordne 2019. godine, povećan je broj noćenja za 12 odsto, a devizni priliv za čak 72 odsto.

„Moram da napomenem da je jako važno što je država prepoznala značaj domaćeg turiste, što su ove godine vaučeri bili u većem broju i većoj vrednosti tako da su bili još atraktivniji. Zahvaljujući tome se i produžila turistička sezona sve do kraja novembra, a onda već dolazi zimska sezona tako da imamo puno razloga da budemo zadovoljni“, istakla je Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.

Za održivi razvoj turizma narednih godina od presudne je važnosti očuvanje životne sredine. I to je ono na čemu insistira i Svetska turistička organizacija. 

„Opština Vrnjačka Banja upravo u tome ima veliku prednost, zato što ima ekoliošku, zdravu životnu sredinu koja se naslanja na planinu Goč na termomineralne izvore i to je ono čemu mi dajemo poseban akcenat i to je ono što mi nudimo kao destinacija u Srbiji“, objašnjava Boban Đurović, predsednik Opštine Vrnjačka Banja.

Kako zadržati ljude, pre svega mlade u sektoru turizma i ugostiteljstva. To je problem sa kojim se bori čitav svet. 

„Mi svake godine organizujemo turističku konferenciju Zapadne Srbije koja je izuzetno posećena i okuplja turističke radnike iz cele Srbije i regiona, imamo konstantne edukacije koje posećuju turistički radnici i možemo da se pohvalimo da nismo imali odliv kadrova u prethodnim godinama, pre svega, zato što smo imali goste, pre svih domaće“, kaže Miroslav Rađen, direktor Turističke regije Zapadna Srbija.

Ovog leta se u Srbiji, bukvlano tražila soba više, a prema nekim procenama nedostaje nam još 11.000 smeštajnih kapaciteta. 

„Dosta je interesovanja stranaca za kupovinu hotela u Srbiji. Postajemo sve popularnija destinacija ne samo za dolazak stranih turista već i za investicije jer oni žele da ovde ulažu u biznis u tu delatnost“, navodi Georgi Genov, direktor HORES-a.

Domaća turistička mesta su i ovih septembarskih dana puna turista. Na odmoru su sada porodice sa malo decom i najstariji sugrađani.

broj komentara 0 pošalji komentar