Читај ми!

Digitalna transformacija je neophodna za uspostavljanje IT funkcije unutar kompanija

Digitalna transformacija i HR izazovi, naročito u IT-u, su aktuelna tema stručnih skupova raznih struka ili poslovnih sastanaka. Sve više kompanija u Srbiji je postalo svesno da im je takav poslovni poduhvat neophodan, ali se postavlja krucijanlno pitanje – odakle početi?

Kompanija Coming posluje već 31 godinu i digitalnom transformacijom se bavi od svog nastanka. I pre nego što je uopšte postojao termin „digitalna transformacija“.

Sa višedecenijskim iskustvom, ovi IT stručnjaci tvrde da je prvi korak je odabir IT partnera. Ne samo odabir, već izgradnja, unapređenje i definisanje partnerstva koje će odgovarati novom poslovnim modelu za uspostavljanje IT funkcije unutar kompanije.

Izabrani partner mora imati kapacitet da zajedno sa korisnikom uradi dubinsku analizu poslovanja, da predloži i implementira optimalna rešenja za digitalizaciju poslovnih procesa, i na kraju da ta rešenja održava u skladu sa najvišim standardima.

Nekada se govorilo da je budućnost u digitalnoj transformaciji. Međutim, to više nije slučaj. Digitalna transformacija je sadašnjost i to je period „korona krize" precizno potvrdio.

Kompanije koje nisu započele proces digitalne transformacije, teško su prevazišle ovaj period. Za tako nešto postoji bezbroj primera i u Srbiji i u inostranstvu.

Kompanije koje nisu imale neku vrstu klaud kolaboracionih alata ili neki Dokument menadžment sistem nisu mogle da organizuju rad od kuće za svoje zaposlene u periodu najstrožijih epidemioloških mera.

Kompanije koje nisu imale digitalne kanale prodaje nisu mogle da nastave sa prodajom svojih proizvoda i usluga. Dostava hrane (ali i svega ostalog) je najbolji primer i dokaz - za nekoliko meseci, ove firme su doživele procvat i prilično promenile stanje na tržištu robe, ugostiteljstva i radne snage.

One su u potpunosti digitalne kompanije i za njih je kriza bila prilika koju su iskoristile da nametnu svoj način poslovanja potrošačima.

Posle ove krize, kako sada izgleda situacija, svi zajedno ulazimo u izuzetno izazovan period poslovanja u gotovo svim industrijama. Sa IT strane primećujemo da kompanije vrlo lako gube IT kadar ili da imaju izazov da adekvatno obuče svoj IT tim za način poslovanja koji je pred nama.

Potrebna je jaka interna IT funkcija i više od toga - potrebna je domenska IT ekspertiza koja povezuje biznis i IT. Iz tog razloga se sve više koristi novi poslovni model koji kompanija Coming predlaže već dugo.

Model koji potpuno ili delimično IT službu izmešta iz kompanije u partnersku IT kompaniju sa dovoljnim kapacitetom i širinom u shvatanju poslovnih potreba.

Kroz ovaj program stavlja na raspolaganje edukovane IT profesionalce sa timskom ekspertizom, koji prate najuspešnije svetske trendove za potrebe održavanja ili implementiranja digitalnih poslovnih rešenja u kompanijama ili organizacijama.

Od nečega što se u hladnom biznis jeziku zove ITaaS, napravili su poslovni model - IT parner program koji ima za cilj da uštedi novac neophodan za IT funkciju kao i da nivo kvaliteta poslovanja podigne na jedan značajno viši nivo. Model se nameće kao jedino rešenje za izazove u HR-u.

Pored problema sa IT kadrom, kod sve većeg broja kompanija, primetni su i izazovi u logistici i nabavci IT opreme koja je neophodna za digitalnu transformaciju preduzeća. Nudeći i pružajući klaud servise i na ovaj način digitalni prostor stavljajući korisnicima na raspolaganje u najkraćem mogućem roku, problem se rešava.

Korisnici se često pitaju na koji način se njihove investicije u digitalizaciju procesa isplaćuju. Digitalna transformacija ima za cilj da automatizuje većinu ili, ako je moguće, sve procese u kompaniji.

Kada se dođe do nivoa visoke automatizacije, obično dolazi i do povećanja obima posla jer se vreme za određene procese značajno skraćuje. Pored povećanja obima posla korisnicima se otvara mogućnost da svoje zaposlene, čiji su poslovni procesi automatizovani, preorijentišu na neke od pozicija koje su više okrenute ka profitu.

Cilj automatizacije nije da bude skupa već da značajno poveća efikasnost preduzeća ili organizacije, kao i da ga redukuje rizik od nepredviđenih kriznih situacija.

Za popis izazova koji stoje pred kompanijama u nečemu što ne zovemo više digitalno doba, jer se digitalno podrazumeva, već nazivamo novo doba, trebalo bi nam mnogo više od jednog članka.

Ono što je važno naglasiti je da priprema kompanije za nove i efikasnije načine poslovanja počinje odabirom pouzdanog IT partnera sa višegodišnjim iskustvom, koji pored toga ima i timsko znanje i resurse za implementaciju i održavanje i najkompleksnijih IT sistema današnjice. Kada se stvari postave na ovakav način, uspeh je zagarantovan. 

недеља, 04. мај 2025.
24° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом